DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3309
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNaranjo Toro, Miguel Edmundo-
dc.contributor.authorLeyva Yenney, Ricardo-
dc.contributor.authorCruz Hernández, Diana María-
dc.date.accessioned2019-05-06T16:15:07Z-
dc.date.available2019-05-06T16:15:07Z-
dc.date.issued2018-05-05-
dc.identifier.citationLeyva, Y. R. (2018). La arquitectura del silencio: lo vernáculo en las viviendas del Valle del Chota(1960-1990). INNOVA Research Journal, 3(2.1), 41-51. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n2.1.2018.665es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n2.1.2018.665-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3309-
dc.descriptionThe main objective of this research is to establish the main features of vernacular housing in the ChotaValley. This study has been developed with a holistic perspective of qualitative methodology and the hermeneutic paradigm. It is a case study, so the capital methods were the observationscientific documentary and field work. The main question which governed the study was: what the heritage values of the vernacular dwelling in the Chota Valley from the cultural influence of African descent, and how these relate to everyday life and material culture and Spiritual of the region within the current aspirationsof the Sumak Kawsayor good live? It ́s an architecture with the environment and maintains the original principle of exchange between man and environment, trough housing.es
dc.description.abstractEl objetivo principal de esta investigación radica en establecer las principales características de la vivienda vernácula en el Valle del Chota. Este estudio se ha desarrollado con una visión holística desde la perspectiva de la metodología cualitativa y del paradigma hermenéutico. Se trata de un estudio de caso, por lo que los métodos capitales fueron laobservacióncientífica documental y el trabajo de campo. La principal interrogante que rigió el estudio fue: ¿cuáles son los valores patrimoniales de la vivienda vernácula en el Valle del Chota a partir del influjo cultural afrodescendiente, y cómo éstos se relacionan con la vida cotidiana y la cultura material y espiritual de la región dentro de las aspiraciones actuales del Sumak Kawsayo Buen vivir?Se trata de una arquitectura que dialoga con el entorno y mantiene ese originario principio de intercambio entre hombre y medio ambiente, a través de la vivienda.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectarquitectura; vernácula; identidad; patrimonio; vivienda; Valle del Chotaes
dc.subjectarchitecture; vernacular; identity; heritage; living placees
dc.titleLa arquitectura del silencio: lo vernáculo en las viviendas del Valle del Chota(1960-1990)es
dc.title.alternativeThe architecture of silence: the vernacular in the dwellings of Valle del Chota (1960-1990)es
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Febrero UIDEAS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (2).pdf523.09 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.