DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3255
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAbrigo Córdova, Irma Eufemia-
dc.date.accessioned2019-05-02T20:16:00Z-
dc.date.available2019-05-02T20:16:00Z-
dc.date.issued2018-02-28-
dc.identifier.citationAbrigo Cordova, I. E. (2018). Emprendimiento universitario: una oportunidad académica para traspasar fronteras. INNOVA Research Journal, 3(2), 113-122. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n2.2018.424es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n2.2018.424-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3255-
dc.descriptionThe present work was carried out in the Faculty of Administrative and Economic Sciences of the International University of Ecuador extension Loja (UIDE-LOJA) and Faculty of Administrative Sciences of the Greater National University of San Marcos (UNMSM) ofLima-Peru. Describe the entrepreneurship projects carried out by students with the advice of their teachers; And how they became an academic opportunity to cross borders. The students of UIDE-LOJA, with the advice of their teachers, carried out the following projects: Guaviduca green life, Juice of Granadilla with honey of honey and its derivatives, ground coffee and coffee jam, Chicha Lojana Enriched with Guaviduca. In this regard, the Ecuadorian delegation traveled to the neighboring country, to the Binational Fair "Ideando San Marcos" that took place in the UNMSM, in November 2016, participating as "Invited Exhibitors" of international entrepreneurship projects, in The festivities of the Faculty of Administrative Sciences. Likewise, professors and students of the UNMSM also worked on entrepreneurship projects, among the most outstanding ones: "Don Negrito" coffee and its derivatives, Merchandising that identifies both the internal and external customer with the organization, Piscalicha, natural and nutritious yogurt made the base of fruit peels. The Peruvian delegation left for Ecuador to participate in the UIDE-LOJA Open House, held in June 2017, as "Invited Exhibitors" of international entrepreneurship projects, in the festivities of the university institution. Researches, creativity and teamwork, as well as the use of the 4 P of the enterprise or also known as marketing mix: price, product, promotion and place, were evidenced in the works presented by the mentioned embassies.es
dc.description.abstractEl presente trabajo se realizó en la Facultad de Ciencias Administrativas y Económicas de la Universidad Internacional del Ecuador extensión Loja (UIDE-LOJA) y Facultad de Ciencias Administrativas de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos (UNMSM) de Lima-Perú, se trata de describir los proyectos de emprendimiento realizados por estudiantes con el asesoramiento de sus docentes; y como se constituyeron en una oportunidad académica para traspasar fronteras. Los estudiantes de la UIDE-LOJA, con el asesoramiento de sus docentes, realizaron entre los principales, los siguientes proyectos de emprendimiento: Guaviduca green life, Jugo de Granadilla con Miel de Abeja y sus derivados, café molido y mermelada de café, Chicha Lojana enriquecida con Guaviduca. Al respecto, la delegación ecuatoriana viajó al país vecino, a la Feria Binacional “Ideando San Marcos” que tuvo lugar en la UNMSM, en el mes de noviembre de 2016, participando en calidad de “Expositores Invitados” de proyectos de emprendimiento internacional, en las fiestas de la Facultad de Ciencias Administrativas. De igual manera profesores y estudiantes de la UNMSM, también trabajaron proyectos de emprendimiento, entre los más destacados: café “Don Negrito” y sus derivados, Merchandising que identifique tanto al cliente interno como externo con la organización, Piscalicha, Yogurt natural y nutritivo hecho a base de cáscaras de frutas. La representación peruana, partió a Ecuador, con la finalidad de participar en la Casa Abierta de la UIDE-LOJA, desarrollada en el mes de junio de 2017, como “Expositores Invitados” de proyectos de emprendimiento internacional, en las fiestas de la institución universitaria. En los trabajos presentados por las embajadas citadas, se evidenció: investigación, creatividad y trabajo en equipo, así como el uso de las 4 P del emprendimiento o también conocido como marketing mix: precio, producto, promoción y plaza.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectidea de negocios; producto; precio; plaza; promociónes
dc.subjectidea de negocios; producto; precio; plaza; promociónes
dc.titleEmprendimiento universitario: una oportunidad académica para traspasar fronterases
dc.title.alternativeUniversity entrepreneurship: an academic opportunity to cross borderses
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Febrero

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (10).pdf794.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.