DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3244
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIñiguez, Juan Fernando-
dc.date.accessioned2019-05-02T19:43:50Z-
dc.date.available2019-05-02T19:43:50Z-
dc.date.issued2018-08-31-
dc.identifier.citationFernando Iñiguez, J. (2018). Brechas de la educación y su pertinencia en el tiempo. INNOVA Research Journal, 3(8.1), 77-85. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n8.1.2018.769es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n8.1.2018.769-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3244-
dc.descriptionThis article analyzes the relevance of the education system, starting with conceptualizing and understanding it as an indispensable requirement for quality education, necessary to rethink education. The article explores education and its evolution over time, its interaction with the society of the time and its impact, social intentions concerning education, who the background and role that juice, its birth and its characteristics. From the university and school of the Middle Ages through the great educational heyday of the modern school, through an analysis of the de-centralization and projection of today's education and its needs.It is necessary to examine the time to transform today's education, to project an education ofthe future with new perspectives that fulfills the much-desired relevance to society, industry, politics and culture, integrating problems to be source of solutions, an education with greater presence and influence that from the university generates new forms of learning and knowledge for basic education systems and is projected universal, intercultural and inclusivees
dc.description.abstractEl presente artículo analiza la pertinencia del sistema educativo; la conceptualiza y la explica como requerimiento indispensable para la educación de calidad. El artículo explora la educación y su evolución en el tiempo, su interacción con la sociedad de la época, su evolución en el tiempo, su intención con la sociedad de la época, su impacto, las intenciones sociales referentes a la educación, quién la fundo y qué rol jugó, su nacimiento y sus características. Desde la universidad y escuela del medioevo pasando por el gran apogeo educativo de la escuela moderna, a través de un análisis de la desacralización y la proyección de la educación de hoy y sus necesidades. Es necesario examinar la pertinencia de la educación en el trascurso del tiempo para reformar las concepciones con las que se establecen parámetros de la educación moderna. Es importante, proyectar una educación con nuevas perspectivas que cumpla la tan ansiada pertinencia con la sociedad, con la industria, con la política y la cultura, que integre los problemas para ser fuente de soluciones. Se requiere una educación generadora de nuevas formas de aprendizaje y de conocimientos, que sea incluyente, universal e intercultural.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;769-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectpertinencia; sistema educativo; sacralización; desacralización; educación medieval y educación modernaes
dc.subjectpertinence; educational system; sacralization; desacralization; medieval education and modern education.es
dc.titleBrechas de la educación y su pertinencia en el tiempoes
dc.title.alternativeGaps in education and its relevance over timees
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Agosto CIIM

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (19).pdf462.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.