DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3202
Title: La importancia de la educación motriz en el proceso de enseñanza de la lecto –escritura en niños y niñas del nivel preprimaria y de primero
Other Titles: The importance of motor education in the process of teaching reading and writing in boys and girls at the preprimary and first level
Authors: Esteves, Zila Isabel
Toala Santana, Verónica Narcisa
Poveda Gurumendi, Elizabeth Eunice
Quiñonez, Mercedes
Keywords: lectura; escritura; aprendizaje; enseñanza; métodos; estrategias;reading; writing; learning; teaching; methods; strategies
Issue Date: 30-Jul-2018
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Esteves, zila I., Toala Santana, V. N., Poveda Gurumendi, E. E., & Quiñonez, M. (2018). La Importancia de la Educación Motriz en el proceso de enseñanza de la lecto – escritura en niños y niñas del nivel preprimaria y de primero. INNOVA Research Journal, 3(7), 155-167. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n7.2018.896
Series/Report no.: ;896
Abstract: La lectura y la escritura no sólo podemos definirlas como meras herramientas académicas, si no como unos instrumentos fundamentales para el crecimiento personal y social de los individuos. En el presente trabajo realizaremos un análisis de la lectura y la escritura en la etapa de Educación Primaria, los diferentes métodos para trabajarlas, dentro y fuera de la escuela, además de las diferentes actividades a desarrollar para alcanzar los objetivos propuestos y la consecución de las competencias básicas en todas las áreas de la etapa. Ya que esto es un trabajo no solo para los maestros sino también para los padres para que ayuden a un mejor desarrollo y desenvolvimiento de los niños y así tengan confianza y seguridad en lo que hacen y así pueden lograr muchas cosas más. Ya que es el resultado de los logros alcanzados por el niño en el dominio de los movimientos finos de la mano.
Description: Reading and writing cannot only be defined as mere academic tools, but as fundamental instruments for personal and social growth of individuals. In the present work we will carry out an analysis of reading and writing in the stage of Primary Education, the different methods to work them, inside and outside the school, in addition to the different activities to be developed to reach the proposed objectives and the attainment of the Basic competences in all areas of the stage. Since this is a job not only for the teachers but also for the parents so that they help to a better development and development of the children and thus they have confidence and security in what they do and thus they can achieve many more things. Since it is the result of the achievements of the child in the domain of the fine movements of the hand.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3202
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Julio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (13).pdf400.13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.