DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3190
Title: Caso de estudio: la auditoria administrativa aplicada en una empresa
Other Titles: Case study: the administrative audit applied in a company
Authors: Durán Salazar, Galo Mauricio
Alcívar Cedeño, Flérida
León Cedeño, Pedro Ufredo
Vélez Alcívar, Shirley Janeth
Keywords: auditoria administrativa; COSO; cuestionarios; nivel de confianza;administrative audit; COSO; questionnaires; confidence level
Issue Date: 31-Jul-2018
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Durán Salazar, G. M., Alcívar Cedeño, F., León Cedeño, P. U., & Vélez Alcívar, S. J. (2018). Caso de estudio: la auditoría administrativa aplicada en una empresa. INNOVA Research Journal, 3(7), 26-35. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n7.2018.576
Series/Report no.: ;576
Abstract: La investigación tiene como objetivo mostrar la metodología y resultados de una auditoria administrativa realizada en una empresa que se denominó “caso de estudio”, en este caso se buscó determinar el nivel de cumplimiento que tiene la empresa con los organismos de control. La importancia de una auditoria de este tipo, implica revisar los procesos administrativos y contables a fin de detectar falencias que permitan hacer correcciones y favorezcan la continuidad del negocio. La investigación fue de tipo documental, utilizó como instrumentos entrevistas a personal clave de la empresa, revisión de documentos facilitados por la empresa, y la metodología COSO. Los resultados de la investigaciónindicaron que la empresa caso de estudio tuvo un nivel de confianza del 66% lo cual es moderado, generando un nivel de riesgo del 34%. Las falencias detectadas fueron que no existen manuales de funciones específicas para los empleados y que se mezclan las actividades que realizan los trabajadores, lo cual es un riesgo, ante la falta de responsabilidades en el personal. Otra situación que se presentó fue que la gerencia y el área financiera tienen poca comunicación y el área responsable de la empresa termina siendo el financiero. Estas dos situaciones se recomendaron deben ser resueltas para el mejoramiento del negocio
Description: The objective of the research is to show the methodology and results of an administrative audit done in a company that in this case was called "case study", it was tried to determine the level of compliance that the company has with the control organisms. The importance of an audit of this type involves reviewing the administrative and accounting processes in order to detect weaknesses that allow corrections and favor the continuity of the business. The investigation was of documentary type, used as instruments interviews to key personnel of the company, review of documents facilitated by the company, and the methodology COSO. The results of the research indicated that the company's case study had a confidence level of 66% which is moderate, generating a level of risk of 34%. The shortcomings detected were that there are no specific function manuals for employees and that the activities carried out by the workers are combined, which is a risk, given the lack of responsibilities on the part of the staff. Another situation was that management and the financial area have little communication and the area responsible for the company ends up being the financial area. These two situations are recommended should be resolved for the improvement of the business
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3190
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Julio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (2).pdf343.61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.