Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3181
Title: | Eco formacion del docente universitario y su modelo ecológico de la Universidad de Guayaquil |
Other Titles: | Eco training of the university professor and his ecological model of the University of Guayaquil |
Authors: | Garcés Garcés, Norma Narcisa Orellana Lara, Camila Pesantes Torres, Mario Salazar Garcés, Génesis |
Keywords: | eco-formación; medio ambiente; multiculturalidad; relaciones transdisciplinarias;greening; environment; multiculturalism; transdisciplinary relationships |
Issue Date: | 18-Dec-2018 |
Publisher: | Innova Research Journal |
Citation: | Garcés Garcés, N. N. (2018). Eco Formacion del docente universitario y su modelo ecológico de la Universidad de Guayaquil. INNOVA Research Journal, 3(12), 167-176. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n12.2018.802 |
Series/Report no.: | ;802 |
Abstract: | La eco-formación de la educación en el docente universitario concibe una reforma del pensamiento, una necesidad democrática, desde una comprensión ecológica integrada del ser humano que responde a los problemas del tiempo; por lo que es esencial el manejo de herramientas que permitan la autonomía, la reflexión que requiere examinar y hacer una autocrítica de la mente. El punto de vista considera como parte del ecosistema, en su ambiente y en todos los sistemas que integra, la familia, la sociedad, la comunidad, los docentes, y todas las personas que se encuentran durante toda la vida. Educar en conciencia, valores y emociones, por la acción sensata y responsable, tiene cambios interiores y exteriores que muestran como interactuar en una convivencia armónica con el mundo, conociendo la naturaleza humana, que contribuye a una mejor calidad y estilo de vida. La educación relaciona actividades académicas típicas con el medio ambiente, multiculturalidad, desarrollo humano y urbano, bajo el apoyo de las entidades educativas, aplicadas en países subdesarrollados. La investigación que se aplico fue la documental y entrevistas a expertos para conocer el involucramiento de estos temas en malla académica y como se enlazan las materias a estos tópicos |
Description: | The eco-formation of education in the university teacher conceives a reform of thought, a democratic need, from an integrated ecological understanding of the human being that responds to the problems of time; therefore, it is essential to use tools that allow autonomy, reflection that requires examining and making a self-criticism of the mind. The point of view considers as part of the ecosystem, in its environment and in all the systems that it integrates, the family, the society, the community, the teachers, and all the people who are throughout their lives. Therefore, it consists in educating in conscience, values and emotions, by sensible and responsible action, it has internal and external changes that show how to interact in a harmonious coexistence with the world, knowing human nature, which contributes to a better quality and Lifestyle. Education linkstypical academic activities with the environment, multiculturalism, human and urban development, with the support of educational entities, applied in underdeveloped countries. The research that was applied was the documentary and interviews to experts to know the involvement of these topics in academic mesh and how the subjects are linked to these topics |
URI: | https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3181 |
ISSN: | 2477-9024 |
Appears in Collections: | Diciembre |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
document (2).pdf | 365.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.