DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3168
Title: Familia y escuela: estudio de la discapacidad desde la inclusión y la equidad
Other Titles: Family and school: study of disability from inclusion and equity
Authors: Quiroz Villacís, Jenny Andrea
Keywords: familia; escuela; discapacidad; inclusión; equidad;family; school; disability; inclusion; equity
Issue Date: 3-Dec-2018
Publisher: INNOVA
Citation: Quiroz Villacís, J. A. (2018). La Familia y Escuela: Estudio de la Discapacidad desde la Inclusión y la Equidad. INNOVA Research Journal, 3(11), 80-94. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n11.2018.652
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: Lograr un mayor acercamiento de la familia a la escuela. La comunidad educativa no puede concebirse sin la incorporación activa de los padres de familia. La participación de los padres es sin duda un derecho pero también un deber. Esto origina la investigación y análisis de este discurso para describir los elementos que allí intervienen, es una investigación de enfoque cualitativo, método Hermenéutico. Los resultados de la investigación arrojaron que el rol de la familia es determinante en el éxito escolar, y en la vida misma del niño con discapacidad, toda vez que destaca que un pilar fundamental para la equidad, la comunicación entre la escuela y la familia. De acuerdo con los hallazgos, se destacó la importancia de una visión educativa que trascienda de lo estrictamente educacional y se convierta en una herramienta fundamental para la transformación de vida del niño con discapacidad, puntualizando los alcances y el valor como epicentro para la formación de una nueva sociedad la integración entre la escuela y la familia que proyecte una verdadera inclusión con equidad.
Description: Achieve a greater approach of the family to school. The educational community cannot be conceived without the active incorporation of parents. The participation of parents is undoubtedly a right but also a duty. This originates the investigation and analysis of this discourse to describe the elements that intervene there; it is a research of qualitative approach, Hermeneutical method. The results of the investigation showed that the role of the family is determinant in the school success, and in the life itself of the child with disability, since it emphasizes that a fundamental pillar for equity, communication between the school and the family. According to the findings, the importance of an educational vision that transcends the strictly educational and becomes a fundamental tool for the transformation of the life of children with disabilities, highlighting the scope and value as an epicenter for the formation of a new society the integration between the school and the family that projects a true inclusion with equity.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3168
Appears in Collections:Noviembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (10).pdf523.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.