DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3588
Title: Los escenarios educativos en la actualidad: historicidad, reflexiones y propuestas para la mejora educativa en el Ecuador
Other Titles: The current educational scenarios: historicity, reflections and proposals for educational improvement in Ecuador
Authors: Figueroa Martí­nez, Ericka Jazmin
Esteves Fajardo, Zila
Bravo Santos, Olga
Acencio, Patricia Estrella
Keywords: escenarios educativos; historicidad y reflexiones; mejora educativa;educational settings; historicity and reflections; educational improvement
Issue Date: 30-Oct-2017
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Figueroa Martí­nezE. J., Fajardo, Z. E., Bravo Santos, O., & Estrella Acencio, P. (2017). Los escenarios educativos en la actualidad: historicidad, reflexiones y propuestas para la mejora educativa en el Ecuador. INNOVA Research Journal, 2(10.1), 175-188. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n10.1.2017.627
Series/Report no.: ;627
Abstract: Los escenarios en el proceso educativo, son fundamentales en el desarrollo de la evolución ecuatoriana, la proyección en el tiempo de este causa academia a través de un diseño bibliográfico, las reflexiones que se proponen, es de carácter político puesto que se desarrollan según el espíritu de los gobiernos con influencia externa. Los escenarios han sido creados con los propósitos de los miembros de la comunidad, imaginarios, minorías. El objetivo del presente trabajo consiste en reflexionar acerca de realidades y retos que han impuesto los escenarios educativos, así como generar propuestas para el perfeccionamiento de los procesos educativos en el ámbito ecuatoriano, desde un enfoque de respeto a la diversidad humana y la inclusión educativa.
Description: The scenarios in the educational process are fundamental in the development of the Ecuadorian evolution, the projection in time of this academic cause through a bibliographic design, the reflections that are proposed, is of a political nature since they are developed according to the spirit of governments with external influence. The scenarios have been created for the purposes of the members of the community, imaginary, minorities.The objective of this work is to reflect on realities and challenges imposed by educational scenarios, as well as to generate proposals for the improvement of educational processes in the Ecuadorian sphere, from an approach of respect for human diversity and educational inclusion.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3588
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Octubre CIIM

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (15).pdf506.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.