DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3366
Title: Proceso de admisión y curso de nivelación en el ingreso a la universidad. Un estudio de caso
Other Titles: Admission process and leveling course in the entrance to the university. A case study
Authors: Bravo Guerrero, Fabián Eugenio
Illescas-Peña, Lourdes
Quezada, Tatiana
Keywords: admisión; curso de nivelación; examen ENES; ingreso a universidad;admission; ENES exam; leveling course; admission to university
Issue Date: 27-Oct-2018
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Bravo Guerrero, F. E., Illescas-Peña, L., & Quezada, T. (2018). Proceso de Admisión y Curso de Nivelación en el Ingreso a la Universidad. Un Estudio de Caso. INNOVA Research Journal, 3(10), 134-141. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n10.2018.684
Series/Report no.: ;684
Abstract: Existen críticas al sistema de ingreso a la universidad ecuatoriana debido a que muchos estudiantes no acceden a las carreras de su preferencia o vocación; por eso, se realizó una investigación al proceso de admisión y curso de nivelación que tomaron los estudiantes que ingresaron a la Facultad de Filosofía, Letras y Ciencias de la Educación de la Universidad de Cuenca. Es importante evidenciar con cifras la realidad de estas afirmaciones, para esto se estudió a los estudiantes que fueron admitidos e ingresaron al curso de nivelación entre septiembre del 2015 a febrero del 2016, mediante encuestas al inicio y final del curso. En base a los resultados de las notas del Examen Nacional para la Educación Superior –ENES-con que ingresaron estudiantes a las carreras, se comparó con las carreras de preferencia, y la experiencia luego de tomar el curso de nivelación en la facultad.
Description: There are some criticisms of the access system to the ecuadorian university because many students fail to achieve access to the careers of their preference or vocation; for that reason, an investigation was made to the admission process and leveling course taken by the students who entered the Faculty of Philosophy, Letters and Education Sciences of the University of Cuenca. It is important to demostrate with real values these statements. To achieve this, students were analyzed who were admitted and entered the leveling course between September 2015 and February 2016, through surveys at the beginning and end of the course. Based on the results of the scores of the National Exam for Higher Education -ENES-with which the students entered the careers, it was compared with the careers of preference, and the experience after taking the leveling course in the faculty
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3366
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Octubre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (3).pdf343.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.