DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/2437
Title: Centro cultural sensorial con accesibilidad universal para la concientización e inclusión
Authors: Pillajo Cáceres, Melina Madelaine
Tutor: Cardenas, Felipe
Gallegos, Rebeca
Keywords: CENTRO CULTURAL SENSORIAL;ACCESIBILIDAD UNIVERSAL;CONCIENTIZACIÓN;INCLUSIÓN
Issue Date: Nov-2017
Publisher: QUITO/UIDE/2017
Citation: Pillajo Cáceres,Melina Madelaine. (2017). Centro cultural sensorial con accesibilidad universal para la concientización e inclusión. Facultad de Arquitectura. UIDE. Quito. 143p.
Abstract: En Ecuador el 13.2% de la población sufre algún tipo de discapacidad, con un total de 418.001 personas con discapacidad. Siendo la provincia de Pichincha la que más alto porcentaje posee con 3.98%. En Quito, no existen espacios o lugares suficientes de entretenimiento, ocio, residencial, laboral, educacional etc. que sean diseñados o pensados específicamente para el desempeño de las personas con discapacidad. Por este motivo se propone generar un espacio donde se logre la concientización de la sociedad, con respecto a la inclusión y aceptación de las personas con discapacidad en el mundo social. Generando un ambiente de concientización por medio de la arquitectura sensorial, y los cinco sentidos, sintiendo y aprendiendo desde la perspectiva de las personas con discapacidad, en donde la diversidad humana al ingresar puedan hacer uso de este centro cultural, generando finalmente un concepto de inclusión social.
In Ecuador, 13.2% of the population suffers some type of disability, with a total of 418,001 people with disabilities. The province of Pichincha being the one with the highest percentage with 3.98%. In Quito, there are not enough spaces or places for entertainment, leisure, residential, work, educational, etc. that are designed or designed specifically for the performance of people with disabilities. For this reason, it is proposed to create a space where the awareness of society is achieved, with respect to the inclusion and acceptance of people with disabilities in the social world. Generating an environment of awareness through sensory architecture, and the five senses, feeling and learning from the perspective of people with disabilities, where human diversity upon entering can make use of this cultural center, ultimately generating a concept of inclusion Social.
URI: http://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/2437
Appears in Collections:Tesis - Arquitectura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UIDE-1733.pdfTESIS A TEXTO COMPLETO12.7 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons