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Title: Plan De Marketing Para Un Servicio De Lavanderías Amigables Con El Medio Ambiente En La Ciudad De Quito, Caso Higiensec
Authors: Arroyo Porras, Mario Xavier
Tutor: Macías, Martha
Keywords: ADMINISTRACION;MARKETING;MEDIO AMBIENTE;EMPRESA
Issue Date: 2015
Publisher: Quito / UIDE / 2015
Citation: Arroyo Porras, Mario Xavier. 2015. Plan De Marketing Para Un Servicio De Lavanderías Amigables Con El Medio Ambiente En La Ciudad De Quito, Caso Higiensec. Facultad de Ciencias Administrativas y Económicas. UIDE. Quito. 98 p.
Abstract: En el siguiente trabajo de grado presentará un Plan de Marketing para apoyar a la gestión comercial que viene desarrollando la lavandería HIGIENSEC ubicada en el sector de la Gonzáles Suárez y que funciona ahí desde hace 2 años, la solución que se desarrollará tiene como base una investigación que dará a conocer en detalle el consumidor al cual se dirige; de esa manera identificaremos sus hábitos de consumo, disponibilidad para pagar por el servicio y su verdadero interés en contratar servicios de lavanderías amigables con el medio ambiente. Realizaremos un análisis de la situación financiera para podernos proyectar en el tiempo sobre los resultados que queremos alcanzar durante un período de 5 años. Además este trabajo pretende dar una visión holística en diferentes temas como merchandising, marketing, publicidad, investigación de mercado y conservación ambiental, los cuales se vincularán de cierto modo para cumplir un mismo objetivo apalancándose como prioridad en las necesidades que requiere el cliente de un servicio de lavanderías.
In this paper grade will present a marketing plan to support business management being developed by the HIGIENSEC laundry located in the area of Gonzales Suarez and works there since two years ago, the solution to be developed is based on an investigation which will be released in detail the consumer to which it is addressed; thus we identify their consumption habits, willingness to pay for the service and its genuine interest in hiring laundry services friendly to the environment. Make an analysis of the financial situation so we could project over time about the results we want to achieve over a period of five years. Furthermore, this work aims to give a holistic view on different topics such as merchandising, marketing, advertising, market research and environmental conservation, which are linked in some way to accomplish the same goal by leveraging a priority on the needs of the customer requires a service laundries. Contemplate improve the efficiency, effectiveness and the visual image of the focal points of the laundry and raise awareness on the consumer to whom we turn to feel the actual importance of environmental conservation in this type of industry. Finally it should be emphasized that for an effective solution to this problem adequate research methodology, which will count as a useful tool to direct surveys of consumer’s laundry living specifically in the field of Gonzáles Suárez, was applied.
URI: http://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/666
Appears in Collections:Tesis - Maestría

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