DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/6345
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBohorquez-Villalta, Jorge Luis-
dc.contributor.authorMuente-Reyes, Carlos Alberto-
dc.date.accessioned2023-10-10T15:34:54Z-
dc.date.available2023-10-10T15:34:54Z-
dc.date.issued2023-09-10-
dc.identifier.citationBohorquez-Villalta, J. L., y Muente-Reyes, C. A. (2023). Comportamiento del consumidor hacia las compras en línea durante la Covid-19 en Latinoamérica: Revisión sistemática de la literatura. INNOVA Research Journal, 8(3),110-131. https://doi.org/10.33890/innova.v8.n3.2023.2269es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/6345-
dc.descriptionThe Covid-19 pandemic produced changes in consumer behavior towards online shopping due to lockdown. The goal of the study is to present the empirical findings of consumer behavior towards online purchases during the Covid-19 pandemic in Latin America, between years 2020 and mid-2022. A systematic review of the literature was carried out and 12 research publications in scientific databases were selected. The review revealed that adaptation to online shopping decreased the level of distrust towards digital media, associated with ease of use, website security, offers and delivery, as the main changes in purchasing behavior.es
dc.description.abstractLa pandemia de la Covid-19 produjo cambios en el comportamiento del consumidor hacia las compras en línea debido a las medidas de confinamiento. El objetivo del estudio es presentar los hallazgos empíricos del comportamiento del consumidor hacia las compras en línea durante la pandemia de la Covid-19 en Latinoamérica, entre los años 2020 y mediados del 2022. Se realizó una revisión sistemática de la literatura y se seleccionaron 12 investigaciones publicadas en bases de datos científicas. La revisión reveló que, la adaptación a las compras en línea disminuyó el nivel de desconfianza hacia los medios digitales, asociados a la facilidad de uso, seguridad del sitio web, ofertas y atributos de entregas, como los principales cambios en el comportamiento de compra.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;2269-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectcomportamiento del consumidores
dc.subjectconsumer behaviores
dc.subjectcompras en líneaes
dc.subjectonline purchaseses
dc.subjectCovid-19es
dc.subjectCovid-19es
dc.subjectrevisión sistemáticaes
dc.subjectsystematic reviewes
dc.titleComportamiento del consumidor hacia las compras en línea durante la Covid-19 en Latinoamérica: Revisión sistemática de la literaturaes
dc.title.alternativeConsumer behavior towards online shopping during Covid-19 at Latin America: Systematic review of the literaturees
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Septiembre - Diciembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2269-Texto del artículo-12593-1-10-20230909.pdfComportamiento del consumidor444.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.