DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/5689
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorReyes-Flores, Itzel Alessandra-
dc.contributor.authorSoto-Ortiz, José Luis-
dc.date.accessioned2023-01-17T20:26:06Z-
dc.date.available2023-01-17T20:26:06Z-
dc.date.issued2023-01-10-
dc.identifier.citationReyes-Flores, I. A., Soto-Ortiz, J. L.(2023). Apreciaciones del trabajo a distancia en la asignatura de sistemas operativos en Educación Superior. INNOVA Research Journal, 8(1), 17-33. https://doi.org/10.33890/innova.v8.n1.2023.2194es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/5689-
dc.descriptionAs of the confinement derived by COVID19, the training processes of the schools migrated from the face-to-face modality to remote work, which allowed students to adapt to a new learning environment together with the technological implications to continue with their learning. Therefore, there is a need to inquire about adaptation from the pedagogical and technological aspects. In this sense, the aim of this article was to analyze the appreciations of undergraduate students about remote work. The method was of a mixed type, for which a 20-item questionnaire was applied with a five-level Likert scale with a Cronbach's alpha of 0.88; For the qualitative part, a semi-structured interview was conducted. According to the results obtained, the students show that remote work was adequate despite the limitations in terms of hardware and Internet connection. On the other hand, the didactics applied online were favorable for the students in the development of the course. In another tenor, in the voice of the participants they show that toconductthe practices, face-to-face work in the laboratories of the faculty is necessary.es
dc.description.abstractA partir del confinamiento derivado por el COVID-19 los procesos de formación de las escuelas migraron de la modalidad presencial al trabajo a distancia lo que propicio que los estudiantes se adaptaran un nuevo ambiente de aprendizaje aunado a las implicaciones de tipo tecnológicas para continuar con su aprendizaje. Por lo anterior, impera la necesidad de indagar acerca de la adaptación desde las vertientes pedagógica y tecnológica. En este sentido, el objetivo de este artículo fue analizar las apreciaciones de estudiantes de licenciatura acerca del trabajo a distancia. El método fue de tipo mixto, para ello, se aplicó un cuestionario de 20 ítems con escala de Likert de cinco niveles con un alfa de Cronbach de 0,88; por la parte cualitativa se realizó una entrevista semi estructurada. De acuerdo con los resultados obtenidos, los estudiantes indican que el trabajo a distancia fue adecuado a pesar de las limitantes en cuanto a hardware y conexión de Internet. Por su parte, las didácticas aplicadas en línea resultaron favorables para los estudiantes en el desarrollo del curso. En otro tenor, en voz de los participantes señalan que para la realización de las prácticas es necesario el trabajo presencial en los laboratorios de la facultad.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;2194-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjecteducación virtuales
dc.subjectvirtual educationes
dc.subjecttrabajo colaborativoes
dc.subjectcollaborative workes
dc.subjecteducación superiores
dc.subjecthigher educationes
dc.subjectaprendizajees
dc.subjectlearninges
dc.titleApreciaciones del trabajo a distancia en la asignatura de sistemas operativos en Educación Superiores
dc.title.alternativeAppraisals of distance work in the subject of operating systems in Higher Educationes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Enero - Abril

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2194-Texto del artículo-11682-1-10-20230110.pdfApreciaciones del trabajo a distancia802.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.