DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4759
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRodas Pacheco, Fabián Darío-
dc.contributor.authorRodas Brosam, Elisabeth Luisa-
dc.date.accessioned2021-09-28T16:48:48Z-
dc.date.available2021-09-28T16:48:48Z-
dc.date.issued2021-09-10-
dc.identifier.citationRodas-Pacheco, F.D., Rodas-Brosam, E.L.(2021). Lenguaje, aprendizaje de lenguas extranjeras, inglés e interculturalidad: una perspectiva ecuatoriana. INNOVA Research Journal, 6(3), 1-16. https://doi.org/10.33890/innova.v6.n3.2021.1726es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4759-
dc.descriptionLanguage, as part of individuals’ everyday lives, has been defined and redefined constantly in different ways, making it possible to know the local context that surrounds them as well as the outside world. On the other hand, with the passing of time, language, at a global level, has become an essential part of the official educational curriculum and, in recent decades, part of the teaching and learning of foreign languages. The purpose of this descriptive literature review is to share a series of elements and concepts to complement or reinforce readers’ current knowledge about language and its role in the teaching and learning of foreign languages, as well as the importance of English and its link with interculturality today. Primary and secondary sources were considered if directly connected to the topic under review (between 2000-2020) and authors whose seminal work has contributed to the disciplinary field. Language, as a means of human communication, allows the development of communicative competence, but more importantly, it gives way for individuals to know and interact in a better way with the people who live around them.es
dc.description.abstractEl lenguaje, como parte de la vida cotidiana de los individuos, ha sido definido y redefinido constantemente de varias maneras, permitiendo conocer el contexto local que les rodea al igual que el mundo exterior. Por otro lado, con el pasar de los tiempos, el lenguaje, a nivel global, se ha constituido en parte esencial del currículo oficial educativo y, en las últimas décadas, parte de la enseñanza y aprendizaje de lenguas extranjeras. El objetivo de esta revisión bibliográfica descriptiva es compartir una serie de elementos y conceptos para complementar o reforzar el conocimiento actual de los lectores sobre el lenguaje y su rol en la enseñanza y aprendizaje de idiomas extranjeros, así como también la importancia del inglés y su nexo con la interculturalidad hoy en día. Se consideró principalmente las fuentes primarias y secundarias directamente relacionadas con los temas tratados (periodo 2000-2020) y aquellas obras de autores cuyo trabajo seminal ha aportado al desarrollo del área disciplinar. El lenguaje, como medio de comunicación humana, permite desarrollar la competencia comunicativa, pero lo más importante, da paso a que los individuos se conozcan y se relacionen de una mejor manera con las personas que habitan a su alrededor.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;1726-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectlenguajees
dc.subjectlanguagees
dc.subjectidiomas extranjeroses
dc.subjectforeign languageses
dc.subjectingléses
dc.subjectenglishes
dc.subjectinterculturalidades
dc.subjectinterculturalityes
dc.titleLenguaje, aprendizaje de lenguas extranjeras, inglés e interculturalidad: una perspectiva ecuatorianaes
dc.title.alternativeLanguage, foreign language learning, English, and interculturality: An Ecuadorian perspectivees
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Septiembre - Diciembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1726-Texto del artículo-9409-1-10-20210910.pdfAprendizaje de lenguas extranjeras777 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.