DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4417
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCortés Rincón, Albenis-
dc.contributor.authorÁlvarez Monrroy, Víctor Nicolás-
dc.date.accessioned2021-01-13T16:46:05Z-
dc.date.available2021-01-13T16:46:05Z-
dc.date.issued2020-11-27-
dc.identifier.citationCortés Rincón, A., & Álvarez Monrroy, V. N. (2020). Formación interdisciplinar STEAM + A: vocaciones por género y resultados de la experiencia. INNOVA Research Journal, 5(3.1), 1-14. https://doi.org/10.33890/innova.v5.n3.1.2020.1485es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4417-
dc.descriptionThis article reports the experience of a social appropriation of science strategy through a seedbed called STEAM +A which seeks to contribute to the social and economic development of the country through the promotion of vocations in science, technology, engineering, arts and mathematics in university and secondary education. The experience gained through the implementation of this strategy generated the need to validate through a study observational the relevance perceived by the female and male gender in relation to the disciplines. In the collection of information, a perception survey was used that was implemented over a period of two years to young people who participated in the STEAM +A nursery. A total of five measurements were made and the sample varied due to the fluctuation of students at the secondary education level in a public school in the city of Bogotá D.C. (Colombia) it is complemented quantitatively with qualitative data, since they allow for a broader understanding of the situation analyzed. As results, it was identified that there is no significant association between gender and vocations in the disciplines associated with STEAM +A projects.es
dc.description.abstractEl presente artículo da cuenta de la implementación de una estrategia de apropiación social del conocimiento a través del semillero denominado STEAM +A el cual busca aportar al desarrollo social y económico del país a través de la promoción de vocaciones en ciencia, tecnología, ingeniería, artes y matemáticas en educación mediaarticulada con educación superior. La experiencia adquirida ha generado la necesidad de validar, a través de un estudio observacional, la relación existente entre la percepción frente a las disciplinas STEAM +A y el género. En la recolección de información se implementó una encuesta de percepción que fue implementada en un periodo de dos años con un total de cinco mediciones. Debido a la fluctuación de los estudiantes en el servicio de educación pública de la ciudad de Bogotá D.C. (Colombia) la muestra presentó algunas modificaciones por lo que no se puede basar solo en los datos numéricos, sino que se requiere de información cualitativa para lograr una mayor comprensión de lo que sucede. Los resultados indican que no existe una asociación significativa entre el género y las vocaciones en las disciplinas anteriormente mencionadas.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVA Research Journales
dc.relation.ispartofseries;1485-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectSTEAM+ Aes
dc.subjectSTEAM+ Aes
dc.subjectformación interdisciplinares
dc.subjectinterdisciplinary traininges
dc.subjectvocaciones por géneroes
dc.subjectvocations by genderes
dc.titleFormación interdisciplinar STEAM+ A: vocaciones por género y resultados de la experienciaes
dc.title.alternativeInterdisciplinary training STEAM+ A: vocations by gender results of the experiencees
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Septiembre - Diciembre (CIIM-1)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1485-Texto del artículo-7630-1-10-20201127.pdf533.19 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.