DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4018
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPesántez Calva, Allan Elvis-
dc.contributor.authorRomero Correa, Jerry Alexander-
dc.contributor.authorGonzález Illescas, Mayiya Lisbeth-
dc.date.accessioned2020-01-24T17:51:00Z-
dc.date.available2020-01-24T17:51:00Z-
dc.date.issued2020-01-21-
dc.identifier.citationPesántez-Calva, A. E., Romero-Correa, J. A., & González-Illescas, M. L. (2020). Comercio electrónico B2B como estrategia competitiva en el comercio internacional: Desafíos para Ecuador. INNOVA Research Journal, 5(1), 86-107. https://doi.org/10.33890/innova.v5.n1.2020.1166es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v5.n1.2020.1166-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4018-
dc.descriptionThis paper has the purpose to analyze the use of B2B as a tool of international trade, under the proactive strategy approach that favors competitive advantages. The typology of electronic commerce and its evolution in South America and Ecuador are analyzed. The qualitative approach is used for the development of research. Among the findings are the transformations of business structures andthe need for changes in Ecuador to be made in the legal field, business culture and payment system to spread the use of B2B.es
dc.description.abstractEste trabajo tiene el propósito de analizar el uso del B2B como herramienta del comercio internacional, bajo el enfoque de estrategia proactiva que favorezca las ventajas competitivas. Se analiza la tipología del comercio electrónico y su evolución en América del Sur y Ecuador. Para el desarrollo de la investigación se utiliza el enfoque cualitativo. Entre los hallazgos se destacan las transformaciones de estructuras de negocio y la necesidad de que en Ecuador se realicen cambios en el ámbito legal, cultura empresarial y sistema de pagos para difundir el uso del B2B.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVA Research Journales
dc.relation.ispartofseries;1166-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectcomercio electrónicoes
dc.subjecte-commercees
dc.subjectB2Bes
dc.subjectB2Bes
dc.subjectcomercio internacionales
dc.subjectinternational tradees
dc.subjectcomercio electrónico en Ecuadores
dc.subjecte-commerce in Ecuadores
dc.titleComercio electrónico B2B como estrategia competitiva en el comercio internacional: Desafíos para Ecuadores
dc.title.alternativeB2B e-commerce as a competitive strategy in international trade: Challenges forEcuadores
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Enero - Abril

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1166-Texto del artículo-5425-1-10-20200121.pdfComercio electrónico B2B500.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.