DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4015
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUriguen Aguirre, Patricia Alexandra-
dc.contributor.authorVega Jaramillo, Flor Yelena-
dc.contributor.authorLuna-Romero, Ángel Eduardo-
dc.date.accessioned2020-01-24T17:31:24Z-
dc.date.available2020-01-24T17:31:24Z-
dc.date.issued2020-01-21-
dc.identifier.citationUriguen Aguirre, P. A., Vega Jaramillo, F. Y., & Luna-Romero, Ángel E. (2020). El uso de las TIC en el aprendizaje en la Universidad caso UTMACH . INNOVA Research Journal, 5(1), 45-60. https://doi.org/10.33890/innova.v5.n1.2020.1120es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v5.n1.2020.1120-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4015-
dc.descriptionThe present study measures the need to perform a comparative analysis of various perceptions of university students on the subject related to the use of research and communication technologies in education, since the use of these technological tools can be inferred allows a better development of academic teaching in the economic area; thus promoting the interest of students by using new instructional methodologies and a feasible educational environment, by revitalizing the classes taught, consolidating the students' knowledge, with what is taught in the classroom. The development of this research that was carried out by compiling various topics related to university students is determined. By evaluation, the application of surveys to various studentsof the Technical University of Machala is being processed. The results of the research show that the knowledge, use and interest of ICT in students of the economics career become one of the fundamental strategies at the time of carrying out a certain academic activity, influencing the acquisition of knowledge clearly structured.es
dc.description.abstractEl presente estudio se estableció de la necesidad de realizar un análisis comparativo de diversas percepciones de los estudiantes universitarios acerca del tema relacionado con el empleo de las tecnologías de investigación y comunicación en la educación, puesto que se puede inferir que el empleo de estas herramientas tecnológicas permiten un mejor desarrollo de la enseñanza académica en el área económica; propiciando de esta manera el interés de los estudiantes al emplear nuevas metodologías de instrucción y un ambiente educativo factible, mediante la dinamización de las clases impartidas, consolidando el conocimiento de los estudiantes, con lo impartido en el aula de clase. Se determina el desarrollo de esta investigación que se llevó a cabo mediante recopilación de diversos temas relacionados dirigido a los estudiantes universitarios. Por consiguiente,se procedió a la aplicación de encuestas a diversos estudiantes de la Universidad Técnica de Machala. Los resultados de la investigación demuestran que el conocimiento, uso e interés de las TIC en los estudiantes de la carrera de economía se llegan a convertir en una de las estrategias fundamentales al momento de efectuar una determinada actividad académica, influyendo en la adquisición de los conocimientos netamente estructurados.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVA Research Journales
dc.relation.ispartofseries;1120-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjecteconomíaes
dc.subjecteconomyes
dc.subjectTICes
dc.subjectTIC'Ses
dc.subjectaprendizajees
dc.subjectlearninges
dc.subjectenseñanzaes
dc.subjectteachinges
dc.subjectuniversidades
dc.subjectuniversityes
dc.titleEl uso de las TIC en el aprendizaje en la Universidad caso UTMACHes
dc.title.alternativeThe use of ICT in learning at the UTMACH case UTMACHes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Enero - Abril

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1120-Texto del artículo-5418-1-10-20200121.pdfEl uso de las TIC'S480.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.