DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3716
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFigueroa Martínez, Ericka-
dc.contributor.authorCorrea Reyes, María Luisa-
dc.contributor.authorGallegos Samaniego, Ana-
dc.date.accessioned2019-05-13T20:59:02Z-
dc.date.available2019-05-13T20:59:02Z-
dc.date.issued2016-11-30-
dc.identifier.citationFigueroa Martinez, E. J. (2016). La gestión del departamento de talento humano en la capacitación y desarrollo del profesorado ecuatoriano. INNOVA Research Journal, 1(11), 120-128. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n11.2016.47es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v1.n11.2016.47-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3716-
dc.descriptionThis research is about reengineering in the department of general inspection of educational institutions in order to strengthen and make positive changes for institutions according to what is stipulated in our educational law. The methodology of this research was a bibliographic study. The following existential problems were verified and verified: the disengagement of the human talent department with the academy, the effective participation of the teacher in study circles (spaces generated in the schedules established by the chief of human talent) and the lack of network links Collective learning with the educational unit nationally and internationally, is what will be discussed in this research. There is a vacuum in this subject because reviewing in the bibliographical references the particular institutions in Ecuador do not open the mobility for the improvement of teaching. The most important results were measurable and observable through the scientific positions shown by the focus group where it is evident that the leader of that sample does not manage the academy and science within its educational environment, that is, it is not fulfilling its role as an authority, which promotes quality in the educational institution. The proposal is based on an operational line of human talent indicators.es
dc.description.abstractEsta investigación trata sobre la reingeniería en el departamento de inspección general de las instituciones educativas con la finalidad de fortalecer y realizar cambios positivos para las instituciones de acorde a lo estipulado en nuestra ley educativa. La metodología de esta investigación fue un estudio de tipo bibliográfico. Se verifico y se comprobó las siguientes problemáticas existenciales: desvinculación del departamento de talento humano con la academia, la participación efectiva del docente en círculos de estudio (espacios generados en los horarios establecidos por el jefe de talento humano) y la falta de vínculos de redes colectivos de aprendizajes con la unidad educativa de manera nacional e internacional, es lo que se tratará en esta investigación. Existe un vacío en este tema debido a que revisando en las referencias bibliográficas las instituciones particulares en el Ecuador no apertura la movilidad para el perfeccionamiento docente. Los resultados más importantes fueron medibles y observables a través de las posturas científicas que demuestra el focus group donde se evidencia que el líder de esa muestra no gestiona la academia y ciencia dentro de su entorno educativo, es decir, no está cumpliendo su rol como autoridad que promueve la calidad de la institución educativa. La propuesta se basa en una línea operativa de los indicadores de talento humano.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjecttalento humano; capacitación; perfeccionamiento docentees
dc.subjecthuman talent; training; teacher traininges
dc.titleLa gestión del departamento de talento humano en la capacitación y desarrollo del profesorado ecuatorianoes
dc.title.alternativeThe management of the human talent department in the training and development of the Ecuadorian teaching staffes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Noviembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (9).pdf481.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.