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dc.contributor.authorOviedo Anchundia, María Elizabeth-
dc.contributor.authorUlloa, Paola Lourdes-
dc.date.accessioned2019-05-13T17:48:40Z-
dc.date.available2019-05-13T17:48:40Z-
dc.date.issued2016-09-30-
dc.identifier.citationOviedo Anchundia, M. E., & Ulloa, P. L. (2016). Análisis de la Interacción en Twitter, entre los televidentes y los noticieros matinales en la ciudad de Guayaquil (2015). INNOVA Research Journal, 1(9), 58-76. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n9.2016.52es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v1.n9.2016.52-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3688-
dc.descriptionFaced with a technology age, the way to inform from the media has changed , nowadays it is used interactive and inclusive tools to engage viewers in a direct way with the communicators. Considering this changes , this study aims is to analize the relation between the produced content and published content by users of twitter and the morning tv news from guayaquil in the first trimester of 2015 , with that we achieve this goals: discover what are the contents of interest , produced and submitted by users from twitter to the morning news of Guayaquil; check if the interaction between the morning news and the public, help sustain or increase the rating and determine whether the morning newscasts have a two-way communication with his followerson the social network Twitter. The methodology of the investigation was quialitative, it was used as one of the most important tools virtual ethnography, that allowed to see by first hand the needs of viewers on the web. The results found certified that the audience currently prefer to stay in touch with members of the team news of the morning news of Guayaquil, to feel involved in the development of information and in some cases because the public wants journalist's attention. Also it could be verified that there is no correlation between the news that occur on the screen and those in the social network Twitter, at least not in real time.es
dc.description.abstractAnte una nueva era tecnológica la forma de informar de los medios de comunicación ha cambiado, hoy en día se utilizan herramientas interactivas e inclusivas para que los televidentes se involucren de manera directa con los comunicadores. Considerando estos cambios, el presente estudio tiene como objetivo analizar las relaciones entre los contenidos producidos y publicados por los usuarios de Twitter y los noticieros televisivos matinales de Guayaquil en el primer trimestre de 2015, con lo que se alcanzaron los siguientes objetivos: descubrir cuáles son los contenidos de interés producidos y enviados por los usuarios de twitter hacia los noticieros matinales en Guayaquil; verificar si la interacción entre los noticieros matinales y el público, contribuyen a sostener o incrementar el rating y determinar si los noticieros matinales tienen una comunicación bidireccional con sus seguidores en la red social Twitter. La metodología de la investigación fue cualitativa, se usó como una de las herramientas más importante la etnografía virtual, que permitió conocer de primera mano las necesidades de los televidentes en la web. Los resultados encontrados certificaron que la audiencia actualmente prefiere mantenerse en contacto con los miembros del equipo periodístico de los noticieros matinales de Guayaquil, para sentirse involucrados en el desarrollo de la información y en algunos casos porque el público quiere atención del periodista. Así mismo se pudo verificar que no existe correlación entre las noticias que se producen en la pantalla y las que aparecen en la red social Twitter, al menos no en tiempo real.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectinternet; Twitter; noticieros; comunidad; rating; periodismo; públicoes
dc.subjectinternet; Twitter; News; community; classification; journalism; publices
dc.titleAnálisis de la interacción en Twitter, entre los televidentes y los noticieros matinales en la ciudad de Guayaquil (2015)es
dc.title.alternativeAnalysis of interaction on Twitter, between viewers and morning news in the city of Guayaquil (2015)es
dc.typeArticlees
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