DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3683
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGarcés Garcés, Norma Narcisa-
dc.contributor.authorSalazar Garcés, Génesis-
dc.contributor.authorVillegas Bermeo, Alex Rene-
dc.date.accessioned2019-05-13T17:28:28Z-
dc.date.available2019-05-13T17:28:28Z-
dc.date.issued2016-08-31-
dc.identifier.citationGarcés Garcés, N. N. (2016). La Inversión Acertada en la Educación Superior como Desarrollo Sostenible. INNOVA Research Journal, 1(8), 50-56. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n8.2016.44es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v1.n8.2016.44-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3683-
dc.descriptionThe development of education is a new proposal that seeks to articulate a number of thematic areas that are interrelated and are developing jointly, is an opportunity to find and make sense of educational processes through the environment, rights human, gender, rural development, multiculturalism and peace. The construction of another possible world, is an education for life that allows you to prepare to solve problems of everyday,professional and spiritual life, and is immersed human rights, social, economic and political, responds to the great nature problems.Current education systems are vertical and are very focused on without solidarity and competitiveness are instruments of unsustainability. People and society must begin to reflect deeply on the destruction of the planet, educate and build a more sustainable and environment friendly life; it must reflect deeply how education systems is built.Investing in education is the most successful in the present and future because it prevents poverty is transmitted from generation to generation and offers better employment opportunities.es
dc.description.abstractEl desarrollo de la Educación sostenible es una propuesta nueva que intenta articular una serie de campos temáticos que se encuentran interrelacionados y que se están desarrollando deforma conjunta, es una oportunidad para encontrar y darle sentido a los procesos educativos mediante el desarrollo rural, derechos humanos, medio ambiente, genero, multiculturalidad y paz. La construcción de otro mundo posible, es una educación para la vida, que te permite prepararte para resolver problemas de la vida cotidiana, profesional y espiritual, y que está inmerso los derechos humanos, los problemas sociales, económicos y políticos, responde a los grandes problemas de la naturaleza. Los sistemas educativos actuales son muy verticales y están muy centrados en la competitividad sin solidaridad y son instrumentos de sustentabilidad. La gente y la sociedad deben empezar a reflexionar profundamente sobre la destrucción del planeta, educar y fortalecer una vida más sustentable y amigable con el entorno; es decir que se ha de reflexionar profundamente la forma de cómo se construye los sistemas educativos.Invertir en educación es lo más acertado en el presente y futuro porque impide que la pobreza se transmita de generación en generación y te ofrece mejores oportunidades de empleo.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectdesarrollo; sostenible; innovación; educación e inversiónes
dc.subjectdevelopment sustainable; innovation; superior education and investmentes
dc.titleLa inversión acertada en la educación superior como desarrollo sosteniblees
dc.title.alternativeSuccessful investment in higher education as sustainable developmentes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Agosto

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (4).pdf400.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.