DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3675
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLarco Camacho, Edgar-
dc.date.accessioned2019-05-13T16:46:54Z-
dc.date.available2019-05-13T16:46:54Z-
dc.date.issued2016-07-30-
dc.identifier.citationLarco Camacho, E. (2016). Elementos pedagógicos significativos del discurso de Jesucristo. INNOVA Research Journal, 1(7), 6-17. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n7.2016.37es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v1.n7.2016.37-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3675-
dc.descriptionThe objective of this study is to find the significance of teaching elements of discourse of Jesus Christ: being, knowing, doing and to hold, to know its relevance today. The gathering of information was done through surveys. It featured 16 indicators four predictor variables to measure the dependent variable "Pedagogic Discourse Elements of Jesus Christ", in addition to sociodemographic variables involved. The results allowed to find that by measuring the degree of relationship between the predictor variables and the dependent variable, it was found that there bivariate correlation positive significant (be =, 732; namely =, 702; do =, 848 and hold =, 692) where the pedagogical element to do, recorded greater significance, followed by being factor. This based on the Pearson correlation coefficient. Finally, we can conclude that if are significant elements of discourse teaching of Jesus Christ, for new students UIDE. As part of the methodology used, a cross-sectional study was conducted. Statistical or reliability coefficient was 0.857 expressed by the value of Cronbach.es
dc.description.abstractEl objetivo de este estudio es encontrar la significatividad de los elementos pedagógicos del discurso de Jesucristo: ser, saber, hacer y sostener, para conocer su pertinencia en la actualidad. El levantamiento de la información se hizo mediante encuestas.Se contó con 16 indicadores de cuatro variables predictoras para medir la variable dependiente “Elementos Pedagógicos del Discurso de Jesucristo”, además de las variables sociodemográficas intervinientes. Los resultados permitieron encontrar que, al medir el grado de relación, entre las variables predictoras y la variable dependiente, se encontró que existe correlación bivariada positiva significativa (ser = ,732; saber = ,702; hacer = ,848 y sostener = ,692) en donde el elemento pedagógico hacer, registró mayor significatividad, seguido del factor ser. Esto en base al coeficiente de correlación de Pearson. Finalmente, se puede concluir que, si son significativos los elementos pedagógicos del discurso de Jesucristo, para los nuevos estudiantes de la UIDE. Como parte de la metodología utilizada, se desarrolló un estudio transversal. El estadístico o coeficiente de fiabilidad fue de 0,857 expresado por el valor del alfa de Cronbach.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectelementos pedagógicos del discurso de Jesucristo; ser; saber; hacer; sosteneres
dc.subjectpedagogical elements of the speech of Jesus Christ; to be; to know; to do; to holdes
dc.titleElementos pedagógicos significativos del discurso de Jesucristoes
dc.title.alternativeSignificant pedagogical elements of the discourse of Jesus Christes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Julio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (1).pdf291.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.