DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3673
Title: Breve análisis del proyecto educativo “Deportes del buen vivir” aplicado en la unidad educativa Liceo Naval de Guayaquil periodos lectivos 2014 -2015, 2015 -2016
Other Titles: Brief analysis of the educational project "Sports of good living" applied in the Liceo Naval educational unit of Guayaquil, 2014-2015, 2015-2016
Authors: Saltos Aldaz, Luis Alberto
Morales Neira, David
Rojas Bajaña, Roberto Andrés
Murillo Salazar, Marcos
Keywords: Plan Nacional del Buen Vivir;Acuerdo Ministerial 0041-14; proceso enseñanza-aprendizaje; alfabetización motriz; Educación Física de calidad;National Plan for Good Living; Ministerial Agreement 0041-14; teaching and learning; literacy drive; quality physical education process
Issue Date: 30-Jun-2016
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Saltos Aldaz, A., Morales Neira, D., Rojas Bajaña, R., & Murillo Salazar, M. (2016). Breve análisis del Proyecto Educativo “Deportes del Buen Vivir” aplicado en la Unidad Educativa Liceo Naval de Guayaquil periodos lectivos 2014 -2015, 2015 -2016. INNOVA Research Journal, 1(6), 49-61. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n6.2016.32
Series/Report no.: ;32
Abstract: En el presente trabajo de investigación muestra la aplicación del Proyecto de Innovación Educativa “Deportes del Buen Vivir” gracias al aumento de la carga horaria de 2 a 5 horas pedagógicas semanales de Educación Física en la malla curricular desde el Primero a Décimo año de Educación General Básica. Cuyo propósito es identificar la percepción del alumnado sobre el proceso enseñanza -aprendizaje mediante el análisis documental, observación y encuestas a los estudiantes de 8vo, 9no y 10mo de Educación BásicaSuperior matutina y vespertina. Se elevó el nivel de calidad en la adquisición de nuevos saberes motrices con una base educativa pre deportiva. El Proyecto guarda una íntima relación con el Currículo Nacional de Educación Física 2012, dando realce al empoderamiento de la práctica deportiva dentro y fuera de la institución. Los criterios que justifican este estudio es el cumplimiento de la Constitución de la República del Ecuador, Plan Nacional del Buen Vivir, Plan Decenal, Ley Orgánica de Educación Intercultural y su Reglamento, La Ley del Deporte, Educación Física y Recreación, Código de la Niñez y Adolescencia, entre otros.
Description: In the present research work shows the application of Educational Innovation Project "Sports for Good Living" by increasing the number of hours of 2 to 5 teaching hours per week of physical education in the curriculumfrom first to tenth year of General Education Basic. Whose purpose is to identify the perception of students on teaching -learning process through document analysis, observation and student surveys of 8th, 9th and 10th of morning and evening Superior Basic Education. the quality level rose in the acquisition of new knowledge with a pre motor sports educational base. The project keeps a close relationship with the National Physical Education Curriculum 2012, giving prominence to the empowerment of sport within and outside the institution. The criteria that justify this study is the fulfillment of the Constitution of the Republic of Ecuador, National Plan for Good Living, Ten-Year Plan, Organic Law of Intercultural Education and its Regulations, the Law of Sport, Physical Education and Recreation, Code of Childhood and Adolescents, among others.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3673
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Junio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (4).pdf662.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.