DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3634
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArmijo, María Isabel-
dc.contributor.authorPortalanza Chavarrí­a, Alexandra Cecilia-
dc.date.accessioned2019-05-10T21:18:17Z-
dc.date.available2019-05-10T21:18:17Z-
dc.date.issued2017-12-27-
dc.identifier.citationArmijo, M. I., & Portalanza Chavarrí­aA. C. (2018). Diagnóstico de la Calidad de Vida Laboral, Engagement y Burnout en Trabajadores de una Institución de Educación Superior (IES) en Ecuador. INNOVA Research Journal, 2(12), 153-165. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n12.2017.295es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.ismnhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n12.2017.295-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3634-
dc.descriptionDuring the last decades in Ecuador, the Institutions of Higher Education (IHE) have been involved in regulatory changes that force them to make adjustments in their structures affecting their personnel. The main objective of this article is to study the quality of working life, engagement and burnout among workers in the administrative and academic areas of an IHE. It begins with a review of the literature on the constructs of quality of work life, engagement and burnout, their definitions and main characteristics. Within an empirical study from 265 workers of an HEI that will determine their level of quality of life and identifies the dimensions that most contribute to their engagement. In the same way, the burnout is evaluated and the variables that most affect are presented. In general, it is concluded that there is a good level of engagement, a perception of a high quality of work life and a low level of burnout.es
dc.description.abstractDurante las últimas décadas en Ecuador, las Instituciones de Educación Superior (IES) se han visto envueltas en cambios de origen regulatorios que las obligan a realizar ajustes en sus estructuras afectando a sus colaboradores. El objetivo central de este artículo es estudiar la calidad de vida laboral, el engagement y el burnout en los trabajadores de las áreas administrativas y académicas de una IES. Se inicia con una revisión de la literatura de los constructos calidad de vida laboral, engagement y burnout, sus definiciones y principales características. A través de un estudio empírico realizado a 265 trabajadores de una IES se determina su nivel de calidad de vida y se identifican las dimensiones que más contribuyen a su engagement. De la misma forma, se evalúa el burnout y se presentan las variables que más inciden. A manera general se concluye que existe un buen nivel de engagement, una percepción de calidad de vida laboral alto y un bajo nivel de burnout.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;295-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectengagement; calidad de vida profesional; burnoutes
dc.subjectquality of work life; engagement; burnoutes
dc.titleDiagnóstico de la calidad de vida laboral, engagement y burnout en trabajadores de una institución de educación superior del Ecuadores
dc.title.alternativeDiagnosis of quality of work life, engagement and burnout in workers of a higher education institution of Ecuadores
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Diciembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (12).pdf333.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.