DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3624
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRosado, Jhon Fremio-
dc.date.accessioned2019-05-10T20:51:59Z-
dc.date.available2019-05-10T20:51:59Z-
dc.date.issued2017-12-27-
dc.identifier.citationRosado, J. F., & Andrade-Rodas, E. (2017). Nivel de conocimiento de las tecnologías de la información y comunicación en los docentes de educación superior. INNOVA Research Journal, 2(12), 59-74. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n12.2017.483es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n12.2017.483-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3624-
dc.descriptionInformation and Communication Technologies (ICT) are one of the main resources that higher education teachers should use in their teaching and learning process. The purpose of the present research was to know the level of knowledge of the ICT of the higher education teachers in Ecuador. For this, a descriptive study was carried out, applying a questionnaire as an instrument of data collection to 125 teachers from several universities in the city of Quito and who teaches in different modalities of study. The questionnaire was divided into five categories: knowledge, methodological strategies, resource selection, evaluation and ICT training. The results allow to establish acceptable levels in all categories, nevertheless, in the contrasts of the categories, gender and teaching modalities, significant differences were found.es
dc.description.abstractLas Tecnologías de la Información y Comunicación (TIC) constituyen uno de los principales recursos que los docentes de educación superior deben utilizar en su proceso de enseñanza y aprendizaje. El propósito de la presente investigación fue conocer el nivel de conocimiento de las TIC de los docentes de educación superior en el Ecuador. Para ello, se realizó un estudio descriptivo, aplicando un cuestionario como instrumento de recolección de datos a 125 docentes de varias universidades de la ciudad de Quito y quienes imparten cátedra en diferentes modalidades de estudio. El cuestionario se dividió en cinco categorías como son: conocimiento, estrategias metodológicas, selección de recursos, evaluación y formación en TIC. Los resultados permiten establecer niveles aceptables en todas las categorías, sin embargo, en los contrastes de las categorías: género y modalidades de impartición de cátedra, se encontraron diferencias significativas.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;483-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjecttecnologías de la información y comunicación; conocimiento docente en TIC; recursos TIC; estrategias metodológicas TICes
dc.subjectinformation and communication technologies; ICT teacher knowledge; ICT resources; ICT methodological strategieses
dc.titleNivel de conocimiento de las tecnologías de la información y comunicación en los docentes de educación superiores
dc.title.alternativeLevel of knowledge of information and communication technologies in higher education teacherses
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Diciembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (5).pdf561.9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.