DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3613
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBravo Guerrero, Fabián Eugenio-
dc.contributor.authorTrelles Zambrano, César Augusto-
dc.contributor.authorBarrazueta Samaniego, Juan Fernando-
dc.date.accessioned2019-05-10T17:59:29Z-
dc.date.available2019-05-10T17:59:29Z-
dc.date.issued2017-07-30-
dc.identifier.citationBravo Guerrero, F. E., Trelles Zambrano, C. A., & Barrazueta Samaniego, J. F. (2017). Reflexiones sobre la evolución de la clase de matemáticas en el bachillerato ecuatoriano. INNOVA Research Journal, 2(7), 1-12. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n7.2017.218es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n7.2017.218-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3613-
dc.descriptionMath class is in process of evolution, the traditional classes centered on the teacher are losing momentum in Ecuadorian education, giving way to classes that prioritize the student and their learning. Traditionally, the mathematics teacher has had professional training in technical areas and little training in pedagogy and skills to carry out a class based on constructivist paradigms of learning, centered on the student and the quality of their learning. A constructivist class of mathematics involves having a student with a different vision from his or her traditional education, must be motivated to achieve meaningful learning, for this must be able to investigate, analyze, reflect, pose creative solutions, solve situations of the context, formed in values and which contributes to the growth of society.es
dc.description.abstractLa clase de matemáticas está en un proceso de evolución, las clases tradicionales centradas en el profesor van perdiendo vigencia en la educación ecuatoriana, dando paso a clases que priorizan al estudiante y sus aprendizajes. Tradicionalmente el docente de matemáticas ha tenido formación profesional en áreas técnicas y poca capacitación en aspectos pedagógicos que le den habilidades para llevar adelante una clase fundada en paradigmas constructivistas del aprendizaje, centrados en el estudiante y la calidad de sus aprendizajes. Una clase constructivista de matemáticas implica tener un estudiante con una visión diferente a su formación tradicional, debe estar motivado por alcanzar aprendizajes significativos, para esto debe ser capaz de investigar, analizar, reflexionar, plantear soluciones creativas, resolver situaciones del contexto, formado en valores y que aporta al crecimiento de la sociedad.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectclase tradicional; conductismo; constructivismo; clase de matemáticases
dc.subjecttraditional class; behaviorism; constructivism; math classes
dc.titleReflexiones sobre la evolución de la clase de matemáticas en el bachillerato ecuatorianoes
dc.title.alternativeReflections on the evolution of the mathematics class in the Ecuadorian baccalaureatees
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Julio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (14).pdf533.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.