DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3608
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChávez Eras, Andrés-
dc.contributor.authorGárces Gárces, Norma-
dc.contributor.authorEsteves Fajardo, Zila Isabel-
dc.date.accessioned2019-05-10T17:35:15Z-
dc.date.available2019-05-10T17:35:15Z-
dc.date.issued2017-11-30-
dc.identifier.citationEsteves Fajardo, Z. I., Chavez, A., & Gárces Gárces, N. (2017). Revisión de los Programas para la Inclusión Educativa con Niños Con Necesidades Educativas Especiales. INNOVA Research Journal, 2(11), 169-178. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n11.2017.554es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n11.2017.554-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3608-
dc.descriptionThe aesthetic innovation within the educational units of the third level, demands an organization of physical, material and financial resources, which can only be done by the administration. The social inclusion of children deserves an analysis of the different contexts that will lead to a very clear criterion of the environmental and genetic origin of many of the realities that are being lived and how the teacher in the fields of Ecuadorian education, will include those plans, the different strategies that must be taken in the classroom for this basic rehabilitation to take place. In the brain of people with Asperger, 70% of communication between people is non-verbal language, 30% is done literally, Asperger's maintain 30% of the literal form. The Asperger is not visible, but they have a repetitive system, they do not look in the eyes. For this reason, a survey has been prepared with fieldwork for students of the third and fourth grade Párvulos School of the University of Guayaquil.es
dc.description.abstractLa innovación estética dentro de las unidades educativas de tercer nivel, demanda de una organización de recursos físicos, materiales y financieros, que solamente se los puede hacer desde la administración. La inclusión social de los niños merece un análisis de los diferentes contextos que llevará a tener un criterio muy claro del origen ambiental y genético de muchas de las realidades que se está viviendo y cómo el docente en los ámbitos de la educación ecuatoriana, incluirá en esos planes, las diferentes estrategias que habrá que tener en el aula para que se produzca esa rehabilitación básica. En el cerebro de las personas con Asperger, el 70% de la comunicación entre las personas es el lenguaje no verbal, el 30% se lo hace en forma literal, los de Asperger mantienen el 30% de la forma literal. El Asperger es no visible, pero poseen un sistema repetitivo, ellos no miran a los ojos. Por ello se ha elaborado una encuesta con un trabajo de campo para con estudiantes de la Escuela de Párvulos de tercer y cuarto curso de la Universidad de Guayaquil.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;554-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectasperger; estética; autismo; genéticaes
dc.subjectasperger; aesthetics; autism; geneticses
dc.titleRevisión de los programas para la inclusión educativa con niños con necesidades educativas especialeses
dc.title.alternativeReview of programs for educational inclusion with children with special educational needses
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Noviembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (12).pdf510.37 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.