DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3576
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOrtiz Herrera, Jorge Daniel-
dc.contributor.authorBuitron Aguas, Luis Humberto-
dc.contributor.authorYupangui Carrillo, Yolanda de las Mercedes-
dc.date.accessioned2019-05-09T21:31:29Z-
dc.date.available2019-05-09T21:31:29Z-
dc.date.issued2017-10-30-
dc.identifier.citationOrtiz Herrera, J. D., Buitron Aguas, L. H., & Yupangui Carrillo, Y. de las M. (2017). Nivelación propuesta por la SENESCYT: Vivencias en la Universidad Central del Ecuador. INNOVA Research Journal, 2(10.1), 42-53. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n10.1.2017.491es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n10.1.2017.491-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3576-
dc.descriptionIn the superior education a critical and permanent problem exists, which corresponds to the admission in the superior studies of the high schools formed by the half education. The Central University of the Ecuador has formulated different answers in the last decades, however the SENESCYT has imposed a model created from the theoretical discussion and this has been obligatory from 2013. The investigation looked for to verify its contribution to the solution of the problem and to compare with the previous immediate admission and a proposal outlined in 2016, the verification is carried out in existent three Faculties of eighteen; for that the yield was analyzed in mathematics and language, as well as the adaptation in the level of superior education. The results evidence that they cannot be generalized among the studied Faculties, the proposal of SENESCYT causes improvements in Careers with free entrance, but not in the other cases and is discovered that it is necessary a new proposal.es
dc.description.abstractEn la educación superior existe un problema crítico y permanente, el cual corresponde a la admisión en los estudios superiores de los bachilleres formados por la educación media. La Universidad Central del Ecuador ha formulado diferentes respuestas en las últimas décadas, sin embargo la SENESCYT ha impuesto un modelo creado desde la discusión teórica y éste ha sido obligatorio desde 2013. La investigación buscó verificar su aporte a la solución del problema y comparar con la admisión inmediata anterior y una propuesta planteada en 2016, la verificación se realiza en tres Facultades de las dieciocho existentes; para aquello se analizó el rendimiento en matemática y lenguaje, así como la adaptación en el nivel de educación superior. Los resultados evidencian que no se pueden generalizar entre las Facultades estudiadas, la propuesta de SENESCYT provoca mejoras en Carreras con libre ingreso, pero no en los otros casos y se descubre que es necesario una propuesta nueva.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;491-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectnivelación de carrera; currículo; sistema nacional de nivelación y admisión; aspiranteses
dc.subjectleveling of career; curriculum; national system of leveling and admission; applicantses
dc.titleNivelación propuesta por la SENESCYT: Vivencias en la Universidad Central del Ecuadores
dc.title.alternativeLeveling proposed by the SENESCYT: Experiences at the Central University of Ecuadores
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Octubre CIIM

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (5).pdf382 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.