DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3538
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCruz Acosta, Yoesdely del Carmen-
dc.contributor.authorBarrios Queipo, Enrique Aurelio-
dc.date.accessioned2019-05-08T21:25:15Z-
dc.date.available2019-05-08T21:25:15Z-
dc.date.issued2017-05-23-
dc.identifier.citationCruz Acosta, Y. del C., & Barrios Queipo, E. A. (2017). El Diseño Curricular en la Educación Técnico Profesional Cubana: Características Teórico – Metodológicas Esenciales. INNOVA Research Journal, 2(5), 45-59. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n5.2017.164es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n5.2017.164-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3538-
dc.descriptionThe formation of skilled technicians and skilled workers within the subsystem of Technical and Professional Education in Cuba has been characterized in all its existence by constant changes in its curricular design in the search for better results in the impact of its graduates in the Transformation of the work object of their specialties without achieving such purpose. To characterize the curricular design process, and in particular the micro-design of the subjects of the technical vocational training cycle, allows to establish the bases to implement actions that increase the stability in the time of its plans and programs of study its asignaturas, question that is Intended in this article. Key Words: Technical and Professional Education, curricular design, curricular micro-design, training cycles.es
dc.description.abstractLa formación de técnicos medios y obreros calificados dentro del subsistema de la Educación Técnico y Profesional en Cuba, se ha caracterizado en toda su existencia por constantes cambios en su diseño curricular en la búsqueda de mejores resultados en el impacto de sus egresados en la transformación del objeto de trabajo de sus especialidades sin alcanzar tal propósito. Caracterizar el proceso de diseño curricular, y en particular el microdiseño de las asignaturas del ciclo de formación profesional técnica, permite establecer las bases para implementar acciones que eleven la estabilidad en el tiempo de sus planes y programas de estudio sus asignaturas, cuestión esta que se pretende en el presente artículo.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjecteducación técnico y profesional; diseño curricular; microdiseño curricular; ciclos formativoses
dc.subjecttechnical and professional education; curricular design; curricular micro-design; training cycleses
dc.titleEl diseño curricular en la educación técnico profesional Cubana: características teórico –metodológicas esencialeses
dc.title.alternativeThe curricular design in the Cuban professional technical education: theoretical -methodological essential characteristicses
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Mayo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (3).pdf635.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.