Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3526
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Llanes Cedeño, Edilberto Antonio | - |
dc.contributor.author | Moreno Jiménez, Gustavo Adolfo | - |
dc.date.accessioned | 2019-05-08T19:59:12Z | - |
dc.date.available | 2019-05-08T19:59:12Z | - |
dc.date.issued | 2017-04-27 | - |
dc.identifier.citation | Llanes Cedeño, E. A., & Moreno Jimenez, G. A. (2017). Concepción de la Formación de Competencia en la Educación Superior de los Ingenieros Mediante la Aplicación del Modelo Metodológico en ¨T¨. INNOVA Research Journal, 2(4), 148-154. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n4.2017.160 | es |
dc.identifier.other | https://doi.org/10.33890/innova.v2.n4.2017.160 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3526 | - |
dc.description | At the present time, a competent professional is needed, but cannot be educated under the current schools’ conceptions due to its focus on the knowledge of content, what is impossible to apply on the current society with a fast variability and a big volume of information. This work propose a change in the education process of forming an engineer by incorporating the methodological approach of the model “T” to help generating the general capacities that respond to society expectation and the desire performance of a 21st century engineer. The competency-based training model and the T model as classroom planning model are analyzed and an example to integrate both concepts on a class is presented. | es |
dc.description.abstract | En la época actual se necesita un profesional competente el cual no se puede formar bajo la concepción actual de las escuelas, porque hasta el momento se ha venido trabajando como fin aprender contenidos, lo cual en la sociedad del conocimiento es imposible por su volumen y variabilidad, por tales razones en este trabajo se tiene como objetivo: Proponer un cambio en el proceso de formación del ingeniero, mediante la incorporación al sistema de formación por competencias del modelo metodológico en T, para la generación de capacidades generales que respondan a la sociedad y al desempeño profesional esperado en los ingenieros del siglo XXI. Se analiza el modelo de formación basado en competencias y el modelo T como planificación en aula, donde se presenta un ejemplo de integración de ambos conceptos para lograr alcanzar la competencia deseada. | es |
dc.language.iso | es | es |
dc.publisher | INNOVA | es |
dc.relation.ispartofseries | ISSN;2477-9024 | - |
dc.rights | openAccess | es |
dc.subject | competencia; capacidades; modelo en T | es |
dc.subject | competition; capacities; T-mode | es |
dc.title | Concepción de la formación de competencia en la educación superior de los ingenieros mediante la aplicación del modelo metodológico en ̈T ̈ | es |
dc.title.alternative | Conception of the training of competence in higher education of engineers through the application of the methodological model in "T" | es |
dc.type | Article | es |
Appears in Collections: | Abril |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
document (13).pdf | 375.28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.