DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3448
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCórdova Rosas, Nelson Claudio-
dc.date.accessioned2019-05-07T21:42:43Z-
dc.date.available2019-05-07T21:42:43Z-
dc.date.issued2017-02-28-
dc.identifier.citationCordova Rosas, N. C. (2017). En búsqueda de un sistema de formación de habilidades en matemáticas. INNOVA Research Journal, 2(2), 84-94. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n2.2017.12es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n2.2017.126-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3448-
dc.descriptionThis document presents a system of methodological learning that seeks to develop mathematical thinking skills, strengthening our mental capacities. This system consists of three stages: synthetic conceptualization, practical application and critical development. These stages enable learning in a concise way through the internalization of skills. At the same time, we go through stages of knowledge construction; starting from simple to the most complex aspects. This is intended to contribute to the teaching and learning process of mathematics for both students and teachers; so that they develop logical thinking skills structured in the area of mathematics. This system is based on the research of Córdova -Estay (2002), which presents a stepped model of educational congruence for the learning of Mathematics. It promotes the gradual internalization of chain-linking skills, which are supported by a series of stages of consolidation. The system proposed in this article is a support and complement for this learning model.es
dc.description.abstractEste documento presenta un sistema de aprendizaje metodológico que busca desarrollar habilidades de pensamiento matemático, fortaleciendo el trabajo mental. Este sistema consta de tres etapas: la conceptualización semántica, la aplicación práctica y el desarrollo crítico. Estas etapas permiten el aprendizaje de manera concisa a través de la internalización de habilidades. Paralelamente se van logrando etapas de construcción del conocimiento; partiendo desde lo más simple hacia lo más complejo. Con esto se pretende contribuir al proceso enseñanza y aprendizaje de la matemática tanto para estudiantes como profesores; de tal manera que éstos puedan desarrollar habilidades lógicas de pensamiento estructurado en el área de las matemáticas. Este sistema se basa en la investigación de Córdova -Estay (2002), dónde se presenta un sistema escalonado para la congruencia educativa, para el aprendizaje de las Matemáticas. Éste promueve la internalización paulatina de habilidades en cadenas, que van en asenso por etapas de consolidación. El sistema que se propone en el presente artículo, es un apoyo y complemento para el sistema de aprendizaje de las matemáticas.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectcongruencia educativa matemática; aprendizaje continuo; sistema de aprendizaje y enseñanza de matemáticases
dc.subjectmathematical educational congruence; continuous learning; mathematics learning and teaching systemes
dc.titleEn búsqueda de un sistema de formación de habilidades en matemáticases
dc.title.alternativeIn search of a mathematics skills training systemes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Febrero

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (8).pdf428.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.