DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3422
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMendoza Velazco, Derling Jose-
dc.date.accessioned2019-05-07T20:00:12Z-
dc.date.available2019-05-07T20:00:12Z-
dc.date.issued2019-01-31-
dc.identifier.citationMendoza Velazco, D. J. (2019). La lógica emocional y afectiva en la investigación educativa. INNOVA Research Journal, 4(1), 88-97. https://doi.org/10.33890/innova.v4.n1.2019.972es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v4.n1.2019.972-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3422-
dc.descriptionThe use of information and communication technologies in university education motivated the present investigation, whose objective was to elaborate a theoretical approach of emotional and affective logic in educational research. The nature of the research was developed under the qualitative approach, based on the interpretative-humanist paradigm. Due to its qualitative scheme, Iberoamerican University of Ecuador UNIB.E has a population of 650 students, of which the homogeneous sample selection was applied, obtaining the participation of ten (10) young people. The participatory observation guide and the semi-structured interview were used as tools for information gathering, the results were analyzed through the generalized triangulation of data and theories through the Atlas.Ti analytical software, where concluded with a theoretical approach formed by three major constructs: Cognitive influences of information and communication technologies (TIC). Emotional logic and affective bondses
dc.description.abstractEl empleo de las tecnologías de información y comunicación en la educación universitaria motivó la presente investigación, cuyo objetivo consistió en elaborar una aproximación teórica de la lógica emocional y afectiva en la investigación educativa. La naturaleza de la investigación se desarrolló bajo el enfoque de cualitativo, sustentándose en el paradigma interpretativo–humanista. Por su esquema cualitativo, la Universidad Iberoamericana del Ecuador UNIB.E cuenta con una población de 650 estudiantes, de los cuales se aplicó la selección de muestra tipo homogénea, obteniendo la participación de diez (10) jóvenes. Se utilizó como instrumentos para la recolección de información, la guía de observación participativa y la entrevista de tipo semi-estructurada, los resultados fueron analizados a través de la triangulación generalizada de datos y teorías a través del software analítico del Atlas.Ti, donde se concluyó con una aproximación teórica formada por tres grandes constructos: Influencias cognoscitivas de lastecnologías de información y comunicación (TIC). Lógica emocional y Vínculos afectivos.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;972-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjecteducación; investigación; emociones; afecto; tecnologías de información y comunicaciónes
dc.subjecteducation; research; emotions; affection; information and communication technologieses
dc.titleLa lógica emocional y afectiva en la investigación educativaes
dc.title.alternativeThe logic emotional and affective in educational researches
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Enero - Abril

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (6).pdf424.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.