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dc.contributor.authorArmijos Delgado, Nancy María-
dc.date.accessioned2019-05-07T17:54:29Z-
dc.date.available2019-05-07T17:54:29Z-
dc.date.issued2019-01-31-
dc.identifier.citationArmijos Delgado, N. M. (2019). Marketing Digital: una herramienta para potenciar y promocionar las Mypimes en el ámbito internacional. INNOVA Research Journal, 4(1), 1-8. https://doi.org/10.33890/innova.v4.n1.2019.764es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v4.n1.2019.764-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3410-
dc.descriptionThe present research work was developed in the city of Loja, in the period of March 2018, addressed to the group of entrepreneurs of MSMEs as potential exporters. Universidad International del Ecuador, Loja extension, established an agreement to train MSMEs assigned to PROECUADOR. Involving five companies from the provinces of Loja, El Oro and Zamora Chinchipe; the training topics were focused on: structure of companies in the legal field, knowledge of products and services, importance of the brand, logo, slogan, mechanisms for dissemination through the web and management of digital marketing tools, in which MSMEs have the greatest weaknesses. The objective was the gathering of information from MSMEs and the diagnosis of the current state of digital marketing and technology management, to promote and promote their businesses; tools necessary to compete in international markets; the importance of linking the academy tothe business service is highlighted, working in workshops by providing specialized training and advice to each of the participants, aimed at strengthening the presentation and the brand of their products, enabling to promote them internationallyes
dc.description.abstractEsta investigación se efectuó en la ciudad de Loja, en marzo de 2018, dirigido al grupo de empresarios de Mipymes como potencial exportador. La Universidad Internacional del Ecuador extensión Loja estableció un convenio para capacitar a las Mipymes adscritas a ProEcuador. Participaron cinco empresas de las provincias de Loja, El Oro y Zamora Chinchipe; los temas de la capacitación se enfocaron a: estructura de las empresas en el ámbito legal, conocimiento de los productos y servicios, importancia de la marca, logo, slogan, mecanismos para la difusión a través de web y manejo de herramientas de marketing digital, en las que las Mipymes tienen la mayor debilidad. El objetivo fue potenciar y promocionar sus negocios a través de levantamiento de información de las Mipymes y el diagnóstico del estado actual sobre el marketing digital y manejo de tecnologías, herramientas necesarias para competir en mercados internacionales; se destaca la importancia de vincular la academia al servicio empresarial, trabajando en talleres, al brindar una formación de asesoría y capacitación especializada a cada uno de los participantes, orientada a vigorizar la presentación y marca de sus productos hacia el mercado internacional.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;764-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectMipymes; herramientas de marketing; marketing digital; comunicación; internetes
dc.subjectMSNEs; marketing tools; digital marketing; communication; internetes
dc.titleMarketing Digital: una herramienta para potenciar y promocionar las Mypimes en el ámbito internacionales
dc.title.alternativeDigital Marketing: a tool to promote and promote Mypimes in the international arenaes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Enero - Abril

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