DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3401
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMolina Mármol, Galo Antonio-
dc.contributor.authorVega Chica, Mayra Liuviana-
dc.date.accessioned2019-05-07T17:11:50Z-
dc.date.available2019-05-07T17:11:50Z-
dc.date.issued2018-06-30-
dc.identifier.citationVega Chica, M. L., & Molina Mármol, G. A. (2018). Propuesta de un modelo para analizar y medir la percepción de la calidad de servicio en los programas de cuarto nivel. INNOVA Research Journal, 3(6), 118-135. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n6.2018.566es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n6.2018.566-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3401-
dc.descriptionThe purpose of the following article is to propose a model that will enable us to analyze perception and effectiveness of the quality of service of fourth level program students in Ecuador. Currently, governmental agencies have enhanced their regulations to evaluate institutes which offer higher education. Methodology used for this experimentation, was mainly observation. We went through many articles of authors which focused on elaborating differentkinds of models pointing to evaluation of quality of service of existing educational institutes, such as Serqual, Servperf and DIHEQS. The proposed model is "Perceived quality of post-grades". This model includes the following features: a) Teachers and teaching. b) Curricular contents. c) Technology and communications. d) Additional activities. and e) Organization and management, which are focused on loyalty and becomes a competitive advantage for the education institutes.es
dc.description.abstractEl presente artículo tiene como objetivo proponer un modelo para analizar la percepción y eficacia de la calidad de servicio de los estudiantes en programas de cuarto nivel en el Ecuador, actualmente las instituciones gubernamentales han aumentado sus reglamentos para evaluar los establecimientos que ofrecen una educación superior. La metodología que se tomó para realizar este trabajo fue la de observación, se revisaron varios artículos de autores que se centraron en elaborar diferentes tipos de modelos enfocados a la evaluación de la calidad de servicio de las instituciones educativas existentes como: Serqual, servperf y DIHEQS. El modelo que se propone es “Calidad percibida en posgrado” (CPEP). Este modelo está compuesto por las siguientes dimensiones: a) Profesores y enseñanza; b) Malla curricular; c) Tecnología y comunicación; d) Actividades adicionales; y d) Administración y organización, que se dirige a la lealtad y convirtiéndose en una ventaja competitiva hacia la institución educativa.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectcalidad del servicio; educación superior; calidad percibida; ventaja competitivaes
dc.subjectquality of service; higher education; perceived quality; competitive advantagees
dc.titlePropuesta de un modelo para analizar y medir la percepción de la calidad de servicio en los programas de cuarto niveles
dc.title.alternativeProposal of a model in order to analyze and measure the perception of the quality of service in fourth level programses
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Junio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (10).pdf720.88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.