DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3377
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCalla Vásquez, Kriss Melody-
dc.date.accessioned2019-05-07T15:12:51Z-
dc.date.available2019-05-07T15:12:51Z-
dc.date.issued2018-10-28-
dc.identifier.citationCalla Vasquez, K. M. (2018). Desempeño profesional en relación con el Síndrome de Burnout de los docentes desde la percepción de los estudiantes de maestría de la escuela de postgrado de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle. INNOVA Research Journal, 3(10.1), 88-101. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n10.1.2018.836es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n10.1.2018.836-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3377-
dc.descriptionA study was conducted to obtain a diagnosis of the elements of the professional performance and the syndrome of Burnout of teachers in the area of research, from the perception of the students of master's degree from the Graduate School of the National University of Education Valley, using two data collection instruments, and Enrique Guzmán using two data collection instruments, in a sample probability of 268 students during the academic period 2010-I. this study was based on analysis of the variable: professional performance, which included four major dimensions, such as: pedagogical capacities, methodological skills, responsibility in the performance of their job duties, and, interpersonal relationships with the educational community; also the analysis for the variable: Burnout Syndrome, dimensiono on three important factors: emotional exhaustion, depersonalization and personal accomplishment.es
dc.description.abstractSe realizó un estudio para obtener un diagnóstico de los elementos del Desempeño Profesional y el Síndrome de Burnout de los docentes del área de investigación, desde la percepción de los estudiantes de maestría de la Escuela de Postgrado de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, utilizando dos instrumentos de recolección de datos, en una muestra probabilística de 268 estudiantes durante el periodo académico 2010-I. Dicho estudio estuvo basado en el análisis de la variable: Desempeño Profesional, que abarco cuatro importantes dimensiones, como son: Capacidades pedagógicas, habilidades metodológicas, responsabilidad en el desempeño de sus funciones laborales, y, relaciones interpersonales con la comunidad educativa; asimismo el análisis para la variable: Síndrome de Burnout, se dimensiono en tres importantes factores: Cansancio emocional, despersonalización y realización personal.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;836-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectburnout; desempeño profesionales
dc.subjectburnout; professional performancees
dc.titleDesempeño profesional en relación con el Síndrome de Burnout de los docentes desde la percepción de los estudiantes de maestría de la escuela de postgrado de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Vallees
dc.title.alternativeProfessional performance in relation to the teachers' burnout syndrome from the perception of the masters students of the graduate school of the national university of education Enrique Guzmán y Vallees
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Octubre CIIM

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (17).pdf520.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.