DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3273
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAbrigo Córdova, Irma Eufemia-
dc.contributor.authorRomero Rojas, Cristina-
dc.contributor.authorMorales Espinoza, Dina Yolanda-
dc.date.accessioned2019-05-02T21:17:04Z-
dc.date.available2019-05-02T21:17:04Z-
dc.date.issued2018-03-31-
dc.identifier.citationAbrigo Cordova, I. E., Romero Rojas, C., & Morales Espinoza, D. Y. (2018). Las redes sociales en el sector artesanal de Oaxaca-México y Plaza Matilde en Loja-Ecuador, como herramienta de comunicación para publicitar emprendimientos. INNOVA Research Journal, 3(3), 62-68. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n3.2018.435es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n3.2018.435-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3273-
dc.descriptionThis research is an interdisciplinary work developed in the artisanal sector of Oaxaca-Mexico and Plaza Matilde in Loja-Ecuador, aims to determine the importance of social networks as a communication tool to advertise craft enterprises. Through the technique focus groups and interview, the artisans of Loja in Plaza Matilde express that the social networks are being underutilized, therefore, they do not detail the characteristics and presentations of the products offered. In Artesanías oaxaqueñas of Oaxaca -Mexico, the page of Facebook: Artesanías Oaxaqueñas is observed that was created in November of 2016 and that from January of 2017 has had no activity some, in addition, does not count with images of the crafts that they sell. On this page, handcrafted products are exported to any part of the world, with an exceptional guarantee and quality products with affordable prices. However, it only has 381 people who like the page and 385 people follow it. Compared to the people who follow the comments, the times shared, the "like" are few (less than 20) and there is evidence of publications of the products they produce. Interactive social networks are proposed with a methodology that will allow the artisanal enterprises of the towns mentioned to be possessed, achieving the international link between each one of them.es
dc.description.abstractLa presente investigación es un trabajo interdisciplinario desarrollado en el sector artesanal de Oaxaca-México y Plaza Matilde en Loja-Ecuador, tiene por objeto determinar la importancia de las redes sociales como herramienta de comunicación para publicitar emprendimientos artesanales. A través de la técnica grupos focales y entrevista, los artesanos de Loja en Plaza Matilde expresan que las redes sociales están siendo subutilizadas, pues, no detallan las características y presentaciones de los productos ofertados. En Artesanías oaxaqueñas de Oaxaca-México, la página de Facebook: Artesanías Oaxaqueñas se observa que fue creada en noviembre de 2016 y que desde enero de 2017 no ha tenido actividad alguna, además, no cuenta con imágenes de las artesanías quevenden. En esta página se exportan productos artesanales a cualquier parte del mundo, con una garantía excepcional y cuentan con productos de calidad con precios accesibles. Sin embargo, solo cuenta con 381 personas que les gusta la página y 385 personas lo siguen.En comparación a las personas que siguen los comentarios, las veces compartidos, los “me gusta” son pocos (menores a 20) y no se evidencia publicaciones de los productos que producen. Se plantean redes sociales interactivas con una metodología que permitirá posesionar los emprendimientos artesanales de las localidades citadas, logrando la vinculación internacional entre cada una de ellas.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectcolaboración; emprendimiento; interdisciplinariedad; medios sociales; publicitarioes
dc.subjectsocial media; interdisciplinarity; collaboration; advertising; entrepreneurshipes
dc.titleLas redes sociales en el sector artesanal de Oaxaca-México y Plaza Matilde en Loja-Ecuador, como herramienta de comunicación para publicitar emprendimientoses
dc.title.alternativeSocial networks in the artisanal sector of Oaxaca-Mexico and Plaza Matilde in Loja-Ecuador, as a communication tool for public enterpriseses
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Marzo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (6).pdf411.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.