DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3238
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLópez Belmonte, Jesús-
dc.contributor.authorMoreno Guerrero, Antonio José-
dc.contributor.authorPozo Sánchez, Santiago-
dc.date.accessioned2019-05-02T18:03:15Z-
dc.date.available2019-05-02T18:03:15Z-
dc.date.issued2018-08-31-
dc.identifier.citationLópez Belmonte, J., Moreno Guerrero, A. J., & Pozo Sánchez, S. (2018). Influencia del género y la edad en la formación continua multidisciplinar de los docentes de cooperativas de enseñanza. INNOVA Research Journal, 3(8.1), 42-59. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n8.1.2018.756es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n8.1.2018.756-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3238-
dc.descriptionTeachers who develop their profession in educational cooperatives must carry out a training process complementary to initial university studies and multidisciplinary in order to achieve the quality factor desired by these educational entities. The purpose of this study is to know how the gender and age of the teachers that make up the teaching cooperatives in continuing education influence. To carry out this research, a quantitative method has been followed, through a descriptive and correlative analysis. Taking a sample of 60 teachers belonging to teaching cooperatives of the Autonomous City of Ceuta. This research hasdetermined that these teachers give relevance to ongoing training, stating that they do not have time to do so. They consider that they do not have the necessary entrepreneurial training to manage this type of educational institutions, and it is not the kind of training that they claim, but that they seek to train in pedagogical fields. This group opts for face-to-face training, more prominent in subjects over 50 years, with the female gender who performs more training tasks. It is concluded that gender and age do not influence the formative action of these professionals.es
dc.description.abstractLos docentes que desarrollan su profesión en cooperativas de enseñanza deben llevar a cabo un proceso de formación complementaria a los estudios iniciales universitarios y de carácter multidisciplinar para conseguir alcanzar el factor de calidad deseado por estas entidades educativas. El objeto de este estudio se centra en conocer cómo influye el género y la edad del profesorado que conforman las cooperativas de enseñanza en la formación continua. Para efectuar esta investigaciónse ha seguido un método cuantitativo, a través de un análisis descriptivo y correlativo. Tomando una muestra de 60 docentes pertenecientes a cooperativas de enseñanza de la Ciudad Autónoma de Ceuta. Esta investigación ha determinado que estos docentes otorgan relevancia a la formación continua, manifestando no tener tiempo para ello. Consideran no tener una formación de ámbito empresarial necesaria para gestionar este tipo de instituciones educativas y además no es el tipo de formación que reclaman sino que buscan formarse en ámbitos pedagógicos. Este colectivo se decanta por una formación presencial, más destacada en los sujetos de más de 50 años, siendo el género femenino quien realiza más tareas formativas. Se concluye que el género y la edad no influyen en la acción formativa de estos profesionales.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;756-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectformación continua; docentes; cooperativas de enseñanza; calidades
dc.subjectcontinuous training; teachers; teaching cooperatives; qualityes
dc.titleInfluencia del género y la edad en la formación continua multidisciplinar de los docentes de cooperativas de enseñanzaes
dc.title.alternativeInfluence of gender and age in the multidisciplinary continuous training of teachers of teaching cooperativeses
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Agosto CIIM

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (22).pdf493.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.