DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3221
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZambrano Tacuri, Carlos Eduardo-
dc.contributor.authorMosquera, Marlene-
dc.date.accessioned2019-05-02T16:55:42Z-
dc.date.available2019-05-02T16:55:42Z-
dc.date.issued2018-01-30-
dc.identifier.citationZambrano Tacuri, C. E., & Mosquera, M. (2018). La producción audiovisual como medio de difusión de la música nacional. INNOVA Research Journal, 3(1), 42-54. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n1.2018.337es
dc.identifier.issnhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n1.2018.337-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3221-
dc.descriptionAudiovisual production in Ecuador is rising up growing as a medium of dissemination forlocal artists. However, the diffusion of the national music (albazo, pasillo, yaravi, pasacalle, etc) presents serious difficulties because the massification and globalization through the internet of companies that through the marketing manage to position their clients, another problem is the short update of the audiovisual content to generate expectation. This research seeks to analyze the audiovisual production impact on the diffusion of national music at Guayaquil city, through the criteria of the social actors involved in the theme, such as artists, producers, diffusers and citizenship. Determinate the influence generated by audiovisual productions in Guayaquil society. As well as identifying artistic references of the national music scene in orderto check if they have an effective diffusion that contributes to the national culture from the promotion and the massification of their themes through video clips. Audiovisual productions serve as a medium for national music, but they do not achieve a significant impact in the country, so it is important to generate new and better spaces that contribute to the dissemination of these artistic expressions.es
dc.description.abstractLa producción audiovisual en el Ecuador está creciendo como un medio de difusión de artistas locales. Pero la difusión de la música nacional (albazo, pasillo, yaravi, pasacalle, entre otros) en la actualidad presenta graves dificultades debido a la masificación y globalización en el internet de empresas que a través del marketing logran posicionar a sus clientes; otro problema es la poca actualización del contenido audiovisual para generar expectativa. Esta investigación busca analizar el impacto de la producción audiovisual en la difusión de la música nacional en la ciudad de Guayaquil, a través de los criterios de los actores sociales involucrados en la temática, como artistas, productores, difusores y ciudadanía. Determinando la influencia que generan las producciones audiovisuales en la sociedad guayaquileña. Así como identificar referentes artísticos de la escena musical nacional con el afán de comprobar si tienen una difusión efectiva que aporta a la cultura nacional desde la promoción y la masificación de sus temas mediante videoclips.Las producciones audiovisuales sirven como medio de difusión para la música nacional, pero no logran una repercusión destacada en el país, por lo cual es importante generar nuevos y mejores espacios que colaboren a la difusión de estas expresiones artísticas.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectproducción audiovisual; música nacional; medios de comunicación; cultura; videoclipes
dc.subjectaudiovisual production; traditional music; media; culture; video clipes
dc.titleLa producción audiovisual como medio de difusión de la música nacionales
dc.title.alternativeAudiovisual production as a means of disseminating national musices
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Enero

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (4).pdf605.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.