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dc.contributor.authorGuerrero Bejarano, Maria Auxiliadora-
dc.contributor.authorParra Suárez, Richard John-
dc.contributor.authorArce Vera, Mayda Flor-
dc.date.accessioned2019-05-02T16:49:10Z-
dc.date.available2019-05-02T16:49:10Z-
dc.date.issued2018-08-30-
dc.identifier.citationGuerrero Bejarano, M. A., Parra Suárez, R. J., & Arce Vera, M. F. (2018). La Satisfacción laboral y su efecto en la satisfacción del cliente, un análisis teórico. INNOVA Research Journal, 3(8), 157-162. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n8.2018.879es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n8.2018.879-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3218-
dc.descriptionThere are various studies that suggest that the satisfaction of the employee has a correlation with the satisfaction of the clients. On the service end there are various components from the comprehensive service management that if done in unison with a management committed to motivate the team; the results will be a company that achievesthe highest level of service.A very important factor is the personnel, it is important to consider the fact that for all its policies, manuals, procedures, work instructions, scripts and acting protocols that the company has implemented, if the staff is not highly motivated and with a positive attitude at the time they are fulfilling their assignment in the position they are in, they will portrait dissatisfaction towards their client.A satisfied employee transmits a positive attitude that translates to happy and satisfied clients that will contribute to the profitability of the organization (Christopher Lovelock, 2011).es
dc.description.abstractExisten varios estudios que indican que existe una correlación directa entre la satisfacción laboral y la satisfacción del cliente. En el ámbito del servicio se denotan varios componentes de la administración integral de servicios que, si se cumplen al unísono con la guía de una gerencia comprometida que motiva al equipo; el resultado será una empresa de servicio exitosa. Un componente importante es el personal, se debe considerar que, por más políticas, manuales, procedimientos, instructivos de trabajos, scripts y protocolos de actuación que tenga implementado la empresa, si los trabajadores no están altamente motivados y con actitud positiva al momento de realizar las actividades asignadas al rol que desempeñan, trasladan esa sensación de inconformidad al servicio prestado, lo que conlleva a una insatisfacción del cliente. Un empleado satisfecho trasmite una actitud positiva que se traduce en clientes felices y satisfechos, que aportan a la rentabilidad de la organización (Christopher Lovelock, 2011).es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;879-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectempleados satisfechos; clientes satisfechos; relaciónes
dc.subjectsatisfied employees; satisfied customers; relationshipes
dc.titleLa satisfacción laboral y su efecto en la satisfacción del cliente, un análisis teóricoes
dc.title.alternativeJob satisfaction and its effect on customer satisfaction, a theoretical analysises
dc.typeArticlees
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