DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3204
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGuarnizo Crespo, Steve Freddy-
dc.date.accessioned2019-05-02T15:36:13Z-
dc.date.available2019-05-02T15:36:13Z-
dc.date.issued2018-08-28-
dc.identifier.citationGuarnizo Crespo, S. F. (2018). Importancia de las prácticas pre profesionales para los estudiantes de Educación Superior en la Universidad de Guayaquil. INNOVA Research Journal, 3(8), 14-26. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n8.2018.717es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n8.2018.717-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3204-
dc.descriptionThis document seeks to determine the importance of pre-professional practices in higher education students at the University of Guayaquil, related to their preparation for employment, focusing on different positions, conceptualizations, opinions, criteria, in what concerns This activity complements the academic training of university students, as well as seeks to analyze the interaction of the actors involved in this process of student education. The scope of this research encompasses the main actors of this academic process, which involve the regulations imposed by the state towards highereducation institutions, and all the actors of the university, such as administrative staff, teachers and students. Interactive way they develop the practical formation that the student makes in his academic trajectory. The purpose of this document is to propose the awareness of the actors involved in this process of pre-professional practices, so as to understand the benefit of a good execution of the development of the practice for the benefit of the student to face the different expectations that are offer in the labor marketes
dc.description.abstractEL presente documento busca determinar la importancia de las practicas pre profesionales en los estudiantes de educación superior en la universidad de Guayaquil, relacionadas con su preparación para la inserción laboral, enfocando diversas posturas, conceptualizaciones, opiniones, criterios, en lo que se refiere esta actividad complementaria de la formación académica en los estudiantes universitarios, así como también busca analizar la interacción de los actores que intervienen en este proceso de formación estudiantil. El alcance de esta investigación engloba a los principales actores de este proceso académico, los cuales involucran a las reglamentaciones impuestas por el estado hacia las instituciones de educación superior, y a todos los actores de la universidad como son personal administrativo, docente y alumnos los cuales de manera interactiva desarrollan la formación práctica que realiza el estudiante en su trayectoria académica. El presente documento tiene como finalidad proponer la concientización, delos actores involucrados en este proceso de prácticas pre profesionales, de manera que se comprenda el beneficio de una buena ejecución del desarrollo de la práctica en beneficio del alumno para enfrentarse a las diversas expectativas que se ofrecen en el mercado laborales
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;717-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectpracticas pre profesionales; formación académica; formación práctica inserción laboral; mercado laboral; procesos académicoses
dc.subjectpre-professional practices; academic training; practical training; job placement; labor market; academic processeses
dc.titleImportancia de las prácticas pre profesionales para los estudiantes de educación superior en la Universidad de Guayaquiles
dc.title.alternativeImportance of pre-professional practices for students of higher education at the University of Guayaquiles
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Agosto

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (1).pdf288.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.