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dc.contributor.authorCampuzano Vásquez, John Alexander-
dc.contributor.authorChuquirima Espinoza, Samuel Efraín-
dc.contributor.authorBetancourt Gonzaga, Víctor-
dc.date.accessioned2019-05-02T14:39:45Z-
dc.date.available2019-05-02T14:39:45Z-
dc.date.issued2018-07-31-
dc.identifier.citationCampuzano Vásquez, J. A., Chuquirima Espinoza, S. E., & Betancourt Gonzaga, V. (2018). Incubadoras universitarias y su papel en la comercialización del conocimiento: caso Universidad Técnica de Machala. INNOVA Research Journal, 3(7), 84-94. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n7.2018.597es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n7.2018.597-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3196-
dc.descriptionBased on an exhaustive bibliographical review, this article gathers the current state of incubation processes in several countries and the referential framework that must apply universities that want to implement a successful university incubator in Ecuador. The results reveal that not all the existing incubators in the country meet the demanding requirements of the National Secretariat of Science and Technology, so that of only eighteen existing incubators, only 14 have accreditation to incubate companies under quality standards, in addition shows that there is a weak presence of universities supporting entrepreneurship and innovation processes in the country. And in this sense the Technical University of Machala if it wants to specify strong processes of applied research must choose the type of incubator that best responds to its institutional realityes
dc.description.abstractSobre la base de una exhaustiva revisión bibliográfica, este artículo recoge el estado actual de procesos de incubación en varios países y el marco referencial que deben aplicar universidades que quieren implementar una incubadora universitaria exitosa en Ecuador. Los resultados revelan que no todas las incubadoras existentes en el país cumplen con los requisitos exigentes de la Secretaría Nacional de Ciencia y Tecnología, con lo que de ochenta incubadoras existentes solo 14 tienen acreditación para incubar empresas bajo estándares de calidad, además demuestra que hay una débil presencia de universidades apoyando procesos de emprendimiento y de innovación en el país. Y en este sentido la Universidad Técnica de Machala si quiere concretar procesos fuertes de investigación aplicada debe elegir el tipo de incubadora que mejor responda a su realidad institucionales
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;597-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectincubación; universidad; empresa; emprendimientoes
dc.subjectincubation; university; company; entrepreneurshipes
dc.titleIncubadoras universitarias y su papel en la comercialización del conocimiento: caso Universidad Técnica de Machalaes
dc.title.alternativeUniversity incubators and its role in the commercialization of knowledge: case Universidad Técnica de Machalaes
dc.typeArticlees
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