DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/6834
Title: Plan de Negocios para la internacionalización de una barra nutricional a base de mashua orgánica con extractos de cacao de fino aroma y maracuyá hacia Estados Unidos
Authors: Durán Córdova, Francisco Javier
Gil Cevallos, Mélida Fernanda
Limones Bedoya, Ashley Alonico
Pasquel Casco, Melisa Pamela
Villa Analuisa, Mesías Fernando
Cordero Espinosa, Carlos Sebastián (tutor)
Keywords: BARRA NUTRICIONAL;MASHUA;CACAO;MARACUYÁ
Issue Date: 2024
Publisher: QUITO/UIDE/2024
Citation: Durán Córdova, Francisco Javier; Gil Cevallos, Mélida Fernanda; Limones Bedoya, Ashley Alonico; Pasquel Casco, Melisa Pamela; Villa Analuisa, Mesías Fernando. (2024). Plan de Negocios para la internacionalización de una barra nutricional a base de mashua orgánica con extractos de cacao de fino aroma y maracuyá hacia Estados Unidos. facultad de Negocios Internacionales. UIDE. Quito. 165 p.
Abstract: El presente proyecto, titulado 'Plan de negocios para la producción y comercialización en Estados Unidos de una barra nutricional elaborada a base de mashua orgánica, extractos de cacao de fino aroma y maracuyá', tiene como objetivo abordar la creciente preocupación por la obesidad, una enfermedad de alcance mundial. La mashua, raíz de origen andino, es un componente fundamental de este producto, ya que proporciona un alto valor nutricional diario y contribuye a la prevención de la obesidad. El mercado objetivo para este producto se centra en los consumidores preocupados por su salud en la ciudad de McAllen, Estados Unidos. Estos consumidores buscan opciones que no solo sean nutritivas, sino también sostenibles. La barra nutricional de mashua se presenta como una alternativa saludable y exótica, ofreciendo beneficios tanto en términos de sabor como de valor nutricional...The present project, entitled 'Business plan for the production and marketing in the United States of a nutritional bar made from organic mashua, cocoa extracts with a fine aroma and passion fruit', aims to address the growing concern about obesity, a global disease. Mashua, a root of Andean origin, is a fundamental component of this product, since it provides a high daily nutritional value and contributes to the prevention of obesity. The target market for this product focuses on health conscious consumers in the city of McAllen, United States. These consumers are looking for options that are not only nutritious, but also sustainable. The mashua nutritional bar is presented as a healthy and exotic alternative, offering benefits both in terms of flavor and nutritional value.This study has identified the appropriate distribution channels to reach this target market. In addition, marketing strategies have been developed that highlight the unique qualities of the product, such as its Andean origin, its distinctive flavor and its sustainable production process. These strategies are designed to capture the attention of health-conscious consumers and convey the added value that the mashua nutritional bar offers...
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/6834
Appears in Collections:Tesis - Negocios Internacionales

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UIDE-D-TNI-2024-46.pdfTESIS A TEXTO COMPLETO5.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.