DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3286
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAcosta, Tannia-
dc.contributor.authorPaccha Soto, Mónica De Los Ángeles-
dc.contributor.authorYulan, Haydee-
dc.contributor.authorBarre, Denisse-
dc.date.accessioned2019-05-02T22:00:08Z-
dc.date.available2019-05-02T22:00:08Z-
dc.date.issued2018-08-31-
dc.identifier.citationAcosta, T., Paccha, M., Yulan Negrete, H., & Barre, D. (2018). La instrucción diferenciada en la evaluación formativa de la matemática. INNOVA Research Journal, 3(8.1), 313-322. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n8.1.2018.787es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n8.1.2018.787-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3286-
dc.descriptionThe individual differences that exist in the students of certain learning group, in many cases obstruct teaching labor, becauseeach student has a different way of learning, depending on their previous knowledge. This research was carried out in order to know how it affects the differentiated instruction in the formative assessment of students. This was of experimental type with the help of quantitative research, on the basis of field research. In addition, a post-test of Polya experimental design was applied, based on the phases of troubleshooting, forming teams and developing educational documents, according to pedagogical recommendations. The results showed a clear scope of higher scales of learning with regard to those obtained with traditional assessments. It is concluded that the pedagogical documents responsible for differentiated instruction constitute important elements for the success of this type of learning, so it is recommended to use a problem-based learning and a continuous assessment that allow to timely detect the shortcomings.es
dc.description.abstractLas diferencias individuales que existen en los estudiantes de determinado grupo de aprendizaje, en muchos casos dificultan la labor docente por cuanto cada estudiante tiene una manera diferente de aprender, dependiendo de sus conocimientos previos adquiridos.La presente investigación fue realizada con el objeto de conocer cómo influye la instrucción diferenciada en la evaluación formativa de los estudiantes. Ésta fue de carácter experimental con la ayuda de la investigación cuantitativa, tomandocomo base la investigación de campo. Asimismo, se aplicó un diseño experimental post-test de Polya basado en las fases de resolución de problemas, formando equipos y elaborando documentos didácticos, de acuerdo a recomendaciones pedagógicas.Los resultados mostraron un claro alcance de escalas superiores de aprendizaje con respecto a las obtenidas con evaluaciones tradicionales.Se concluye que los documentos pedagógicos encargados de la instrucción diferenciada se constituyen en elementos importantes para el éxito de este tipo de aprendizaje, por lo que se recomienda emplear un aprendizaje basado en problemas y una evaluación continua que permita detectar las falencias oportunamente.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;787-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectmatemáticas; instrucción diferenciada; evaluación formativa; educación superiores
dc.subjectmathematics; differentiated instruction; formative assessment; higher educationes
dc.titleLa instrucción diferenciada en la evaluación formativa de la matemáticaes
dc.title.alternativeThe differentiated instruction in the formative assessment of mathematicses
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Agosto CIIM

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (2).pdf566.56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.