DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3311
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEscobar Redín, Erika Sofía-
dc.contributor.authorRamírez Terán, Víctor Marcelo-
dc.contributor.authorGonzález Alonso, Jesús Francisco-
dc.contributor.authorDonoso Vargas, Diego José-
dc.date.accessioned2019-05-06T16:19:18Z-
dc.date.available2019-05-06T16:19:18Z-
dc.date.issued2018-02-28-
dc.identifier.citationEscobar Redín, E. S. (2018). Desarrollo del modelo de negocio Canvas en microempresas de las parroquias rurales del Distrito Metropolitano de Quito. INNOVA Research Journal, 3(2.1), 52-60. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n2.1.2018.666es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n2.1.2018.666-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3311-
dc.descriptionCanvas as a business model proposal is an agile and practical methodology for structuring proposals of value. Its scope of application is broad: from large companies to microenterprises and middle enterprises. This paper, describes the application of the model investigated in six microenterprises belonging to two parish councils in Quito: Tababela and Checa. We worked with a random sample of 479 business clients. The process followed was a characterization of each parish, identification of the microenterprises, a survey was applied to the clients and an interview with the owners of the businesses. With these inputs, a situational diagnosis was made involving the nine modules of the Canvas business model. These results were taxed to the internal analysis and allowed the preparation of the canvas for each business. In conclusion, the Canvas business model applied in the six microenterprises will improve their income, customer service and consolidate them as business initiatives.es
dc.description.abstractCanvas como propuesta de modelo de negocio constituye una metodología ágil y práctica para estructurar propuestas de valor. Su ámbito de aplicación es amplio: desde las grandes empresas hasta microempresas y emprendimientos. En este trabajo se investigó la aplicación del modelo en seis microempresas pertenecientes a dos parroquiales rurales de Quito: Tababela y Checa. Se trabajó con una muestra aleatoria de 479 clientes de los negocios. El proceso seguido fue una caracterización de cada parroquia, identificación de las microempresas, se aplicó una encuesta a los clientes y una entrevista a los propietarios de los negocios. Con estos insumos se realizó un diagnóstico situacional que implicó los nueve módulos del modelo de negocio Canvas. Estos resultados tributaron al análisis interno y permitieron la elaboración del lienzo para cada negocio. En conclusión, el modelo de negocio Canvas aplicado en las seis microempresas permitirá mejorar sus ingresos, la atención al cliente y consolidarlas como iniciativas empresariales.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectmodelo de negocio Canvas; microempresa; parroquia rural; Checa; Tababelaes
dc.subjectbusiness model Canvas; microenterprise; rural parish; Checa; Tababelaes
dc.titleDesarrollo del modelo de negocio Canvas en microempresas de las parroquias rurales del Distrito Metropolitano de Quitoes
dc.title.alternativeDevelopment of the Canvas business model in micro-enterprises of the rural parishes of the Metropolitan District of Quitoes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Febrero UIDEAS

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (3).pdf482.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.